
Στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης των ΗΠΑ για την επιβολή λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, η ναυτιλία τακτικών γραμμών αναγκάζεται να προσαρμοστεί στη νέα τάξη πραγμάτων.
Τα συγκεκριμένα τέλη είναι σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με την αρχική πρόταση του USTR και θα επιβάλλονται ανά τόνο φορτίου για προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια των ΗΠΑ. Οι εν λόγω τροποποιήσεις εκλαμβάνονται μάλλον με ανακούφιση από τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, όπως υπογραμμίζει η επικεφαλής ναυτιλιακή αναλύτρια της Xeneta, Emily Stausbøll.
Το γεγονός ότι τα λιμενικά τέλη δεν θα εφαρμόζονται σε κάθε port call είναι ιδιαίτερα σημαντικό, σημειώνει η Stausbøll. Κατ’ αυτόν τον τρόπο περιορίζεται ο κίνδυνος συμφόρησης στους λιμένες, που θα επέφερε σημαντικές διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο και κατ’ επέκταση άνοδο των ναύλων.
Παράλληλα, το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τα λιμενικά τέλη να τεθούν σε ισχύ (Οκτώβριος 2025) αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις liner εταιρείες, ώστε να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. «Εάν μπορούν να αποφύγουν τη δρομολόγηση μεγάλων containerships κινεζικής ναυπήγησης στα routes με προορισμό τις ΗΠΑ, θα ελαχιστοποιήσουν σημαντικά τον αντίκτυπο των τελών», τονίζει η Stausbøll.
Σε κάθε περίπτωση, η αναθεώρηση των λιμενικών τελών δεν συνιστά κάποια μεγάλη νίκη για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Τα λιμενικά τέλη εξακολουθούν να προσθέτουν περαιτέρω πίεση σε μια εποχή που οι δασμοί Τραμπ αποτελούν ήδη «τροχοπέδη» για τις liner εταιρείες, καταλήγει η Stausbøll.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το πρώτο «Repowering Αιολικών Πάρκων» στην Ελλάδα ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, η οποία προχώρησε σε αντικατάσταση παλιών ανεμογεννητριών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο…
Καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και του κλάδου μεταφορών παραμένουν θολές, επικρατεί προβληματισμός για το μέλλον της ζήτησης για αερομεταφορές τους επόμενους μήνες.…
Σε ρότα ανάπτυξης εξακολουθεί να βρίσκεται η αιολική ενέργεια παγκοσμίως, με το 2024 να αποτελεί έτος-ορόσημο για τον κλάδο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του…
Διαχειρίστριες εταιρείες και ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται πως θα ευνοηθούν από τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στο…
Καθώς η εμπορική «κόντρα» Πεκίνου-Ουάσιγκτον μαίνεται, οι εισαγωγές αμερικανικής σόγιας από την Κίνα αυξήθηκαν με γοργούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια του Μαρτίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται την τελευταία τριετία οι χώρες της Βαλτικής Θάλασσας, καθώς, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, έχουν καταγραφεί πολλαπλά περιστατικά φθοράς…
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 5,4% και διαμορφώθηκε σε 1,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες,…
Η υιοθέτηση της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου συνεχίζεται, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με την επάρκειά της. Πιο συγκεκριμένα, στις 18 Απριλίου 2025,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ