
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη.
Σύμφωνα με την AXS Marine, ο παγκόσμιος ‒εν ενεργεία‒ στόλος bulk carriers αριθμεί 21.194 πλοία. Τα πλοία αυτά είναι διαφόρων μεγεθών και τα τελευταία χρόνια έχουν μεταφέρει πληθώρα διαφορετικών εμπορευμάτων.
Κορυφαίο εμπόρευμα αναδεικνύεται ο θερμικός άνθρακας, τον οποίο έχουν μεταφέρει τουλάχιστον μία φορά 14.038 bulk carriers τα τελευταία δέκα έτη. Μέταλλα και αγροτικά προϊόντα έχουν μεταφέρει 11.849 και 11.783 bulk carriers αντίστοιχα.
Σιτάρι έχει μεταφερθεί από 10.269 bulk carriers, ενώ σιδηρομετάλλευμα από 10.163 bulk carriers και καλαμπόκι από 9.608 bulk carriers. Μεταλλουργικό άνθρακα έχουν μεταφέρει 8.272 bulk carriers, ενώ λιπάσματα 7.213 και τσιμέντο 6.937 πλοία.
Σύμφωνα με την AXS Marine, σόγια έχουν μεταφέρει 6.503 bulk carriers, αλάτι 6.254 bulk carriers, ζάχαρη 5.545 bulk carriers, βωξίτη 5.459 bulk carriers και αλουμίνα 5.073 bulk carriers.
Ωστόσο, τα προαναφερθέντα δεν αντανακλούν απαραιτήτως τη δημοτικότητα ενός εμπορεύματος, αλλά την ευελιξία του. Ο θερμικός άνθρακας, που βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως, είναι το εμπόρευμα που μεταφέρουν πιο εύκολα περισσότερα πλοία, όχι απαραίτητα το εμπόρευμα που έχει μεταφερθεί περισσότερο τα τελευταία δέκα έτη.
Σημείωση: Στα δέκα αυτά έτη, ένας αριθμός των bulk carriers του εν ενεργεία στόλου πωλήθηκε προς διάλυση, ενώ νέα πλοία παραδόθηκαν. Όμως, στην πλειοψηφία τους, τα 21.000 αυτά πλοία παρέμειναν ίδια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η διεθνής κοινότητα θρηνεί από σήμερα, Δευτέρα 21 Απριλίου, την απώλεια του Πάπα Φραγκίσκου, μιας εμβληματικής προσωπικότητας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά…
Καθώς οι προσπάθειες με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας εντείνονται, CMB.TECH και Fortescue συνήψαν συμφωνία για τη ναύλωση ενός bulk carrier κατανάλωσης αμμωνίας. Ειδικότερα,…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την οικοδόμηση εφοδιαστικών αλυσίδων για καύσιμα και εμπορεύματα, που αναμένεται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας,…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ