
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και ως Refund Guarantee (RG).
Τα RG ουσιαστικά συνιστούν μια εγγύηση που παρέχεται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για την προκαταβολή που καταβάλλουν οι πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία. Χωρίς την απόκτηση RG, η εξασφάλιση παραγγελίας από τα εγχώρια μικρομεσαία ναυπηγεία είναι αδύνατη, ελέω περιορισμών από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Τα εν λόγω ναυπηγεία διαθέτουν χαμηλότερη πιστοληπτική ικανότητα σε σύγκριση με τα μεγάλα ναυπηγεία. Πρόθεση της κυβέρνησης στη Σεούλ είναι να αυξηθούν τα όρια εγγυήσεων για τα μικρά και μεσαία ναυπηγεία, επιτρέποντάς τους να εξασφαλίσουν περισσότερες παραγγελίες.
Συνήθως, ένα πλοίο υφίσταται μια διαδικασία σχεδιασμού και παραγωγής που διαρκεί από δύο έως δυόμισι χρόνια πριν παραδοθεί στον πλοιοκτήτη. Αφού λάβει περίπου το 10% της τιμής του πλοίου ως προκαταβολή, η τράπεζα εκδίδει RG στον πλοιοκτήτη. Στη συνέχεια, εισπράττονται πληρωμές 10% έως 20% της τιμής του πλοίου, ανάλογα με τη διαδικασία κατασκευής, ενώ το τελικό 60% καταβάλλεται κατά την παράδοση του πλοίου.
Με την επέκταση της έκδοσης RG, εταιρείες όπως η Daehan Shipbuilding, η K Shipbuilding και η HJ Shipbuilding & Construction αναμένεται να επωφεληθούν. Πρόσφατα, τα εν λόγω ναυπηγεία επέστρεψαν στα κέρδη, καθώς αυξήθηκε ο αριθμός των παραγγελιών που εξασφάλισαν, με τα συνδυασμένα λειτουργικά τους κέρδη να αυξάνονται από 131,8 δισ. γουόν το 2023 σε 176,9 δισ. γουόν πέρυσι.
Υπενθυμίζεται ότι, και στο παρελθόν, τα μικρά και μεσαία ναυπηγεία ζητούσαν την επέκταση της έκδοσης RG, αλλά, μετά την οικονομική κρίση του 2008, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα περιόρισαν αυστηρά την έκδοσή τους λόγω των μαζικών ζημιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ