
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο με την επιβολή εκατέρωθεν δασμών.
Ενώ ο ακριβής αντίκτυπος είναι δύσκολο να εκτιμηθεί, η MB Shipbrokers επιχειρεί να παραθέσει κάποια νέα δεδομένα για την αγορά. Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει δασμούς 145% στην Κίνα, ενώ πρόσφατα ο Πρόεδρος Τραμπ απείλησε με νέα αύξηση των δασμών στο 245%. Την ίδια ώρα, οι δασμοί του Πεκίνου, επί του παρόντος, ανέρχονται στο 125%.
Μετά τα τελευταία αντίποινα, η Κίνα είναι πιθανό να στρέψει τις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων, ιδίως σόγιας, από τις ΗΠΑ προς τη Βραζιλία και την Αργεντινή. Μια τέτοια μετατόπιση θα επέφερε άνοδο των τονομιλίων περίπου 0,1% παγκοσμίως, ενώ για τα Panamaxes η άνοδος υπολογίζεται στο 0,4%.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος τονίζει ότι, εάν επιβληθούν πρόσθετα αντίποινα από άλλους μεγάλους εισαγωγείς της Ασίας, όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, η συνεπαγόμενη εκτόπιση των εξαγωγών γεωργικών προϊόντων των ΗΠΑ θα απαιτήσει περαιτέρω αναπροσαρμογή των παγκόσμιων εμπορικών ροών. Η Βραζιλία και η Αργεντινή ενδέχεται να μην απορροφήσουν πλήρως αυτή τη ζήτηση, γεγονός που ενδεχομένως να οδηγήσει σε αύξηση των ποσοτήτων από τη Μαύρη Θάλασσα για την αντικατάσταση των εισαγωγών καλαμποκιού προς τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία. Οι εν λόγω μεταβολές θα ήταν ευνοϊκές για τη ναυλαγορά.
Στον αντίποδα, στο ενδεχόμενο οι αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής να αρχίσουν να απορροφούν τις εκτοπισμένες εξαγωγές των ΗΠΑ, μια αντιστροφή των παραδοσιακών trading patterns φαντάζει πιθανή, επιβαρύνοντας ενδεχομένως τη ζήτηση σε τονομίλια λόγω των μικρότερων αποστάσεων.
Τα εποχικά πρότυπα στις συναλλαγές σιτηρών πιθανόν να μετατοπιστούν, με αυξημένες μεταφορές μεγάλων αποστάσεων από τη Βραζιλία το β΄ τρίμηνο και την Αργεντινή το γ΄ τρίμηνο να ενισχύουν τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα, αλλά με μειωμένες εξαγωγές από τις ΗΠΑ το δ΄ τρίμηνο να μειώνουν ενδεχομένως τη ζήτηση. Οι πρόσφατες τάσεις υποδηλώνουν ήδη υποτονική ζήτηση κατά το β΄ εξάμηνο στην Κίνα, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από τις βραζιλιάνικες μεταφορές καλαμποκιού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ