
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός (ΘΧΣ) της χώρας, εκδόθηκε την Τετάρτη 16 Απριλίου με πρωτοβουλία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και τα συναρμόδια Υπουργεία.
Όπως σημειώνεται στη σχετική κυβερνητική ανακοίνωση, την οποία υπογράφουν οι υπουργοί Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου, πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία, καθώς για πρώτη φορά η χώρα μας θέτει τους κανόνες για την οργάνωση του θαλάσσιου χώρου. Ο ΘΧΣ συνιστά ένα ολιστικό χωροταξικό πλαίσιο και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ανάπτυξη γαλάζιας και κυκλικής οικονομίας, αποτυπώνοντας με ευκρίνεια τις ανθρώπινες δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιούνται σε όλες τις θαλάσσιες ζώνες της χώρας μας, με σεβασμό στην αδήριτη ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος.

Σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα, επισημαίνεται εξάλλου ότι: «Είναι η πρώτη φορά που αποτυπώνονται σε επίσημο ρυθμιστικό κείμενο της ΕΕ τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, δηλαδή πλήρης επήρεια της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών».
Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε κατά την εκπόνηση της ΕΧΣΘΧ συνέθεσε συχνά αντικρουόμενες κοινωνικές, οικονομικές, ενεργειακές και περιβαλλοντικές παραμέτρους, προκειμένου να υπηρετήσει μια σειρά αλληλένδετους στόχους, όπως η κλιματική ανθεκτικότητα του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, η προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και ιδιαίτερα των ενάλιων αρχαιοτήτων, η βελτίωση και προστασία των θαλασσίων μεταφορών, η εκμετάλλευση των ενεργειακών πόρων της χώρας, η ιχθυοκαλλιέργεια και η ενίσχυση των διασυνοριακών έργων κοινού ενδιαφέροντος. Ο ΘΧΣ λαμβάνει υπόψη τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ χερσαίων και θαλάσσιων δραστηριοτήτων και αποδίδει έμφαση στη διαβούλευση και συνδιαμόρφωση των προτεραιοτήτων ανά περιφέρεια, μέσα από τη συγκρότηση Θαλάσσιων Χωροταξικών Πλαισίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ