
Έπειτα από μία εβδομάδα σκληρών διαπραγματεύσεων, οι εργασίες της MEPC 83 τελεσφόρησαν, με τα κράτη-μέλη του IMO να συμφωνούν σε ορισμένα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία. Ωστόσο, τα εν λόγω μέτρα εγείρουν ήδη ανησυχία στις τάξεις διεθνών ναυτιλιακών φορέων.
Όπως υπογραμμίζει σχετική ανακοίνωση της INTERCARGO, αυτά τα μέτρα διαφέρουν από την πρόταση θέσπισης ενός παγκόσμιου levy άνθρακα, που υποστήριζαν ένθερμα εδώ και αρκετά χρόνια η INTERCARGO και πολλοί stakeholders της ναυτιλίας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης, σχολίασε: «Η INTERCARGO ανησυχεί αναφορικά με την πολυπλοκότητα των μέτρων που ενέκρινε ο IMO, αγνοώντας τις εκκλήσεις για μια απλή, πρακτική και κατ’ επέκταση προβλέψιμη, εφαρμόσιμη και αποτελεσματική προσέγγιση». Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Γκόνης διαβεβαίωσε ότι η INTERCARGO θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια υποστήριξης και εφαρμογής των μέτρων του IMO, ευθυγραμμιζόμενη απόλυτα με τους στόχους αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
Επίσης, η ανακοίνωση της INTERCARGO επισημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται διαφανείς και διεθνούς εμβέλειας λύσεις και όχι μεμονωμένα περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα, οι λύσεις αυτές θα πρέπει να είναι απλές στη διαχείριση, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σε κάθε περίπτωση, η INTERCARGO χαιρετίζει την πρόοδο που σημείωσαν τα κράτη-μέλη στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση και, ως η φωνή του τομέα της ναυτιλίας ξηρού χύδην φορτίου, δεσμεύεται να υποστηρίξει τις προσπάθειες του ΙΜΟ για μια δίκαιη και αποτελεσματική ενεργειακή μετάβαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ