
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar.
Following the success of its inaugural edition, Drydockers once again brings together maritime executives – from seasoned sailors to first-time sea enthusiasts – for a unique two-day experience at sea, combining friendly competition with a spirit of camaraderie.
The bar is already high, after last year’s impressive response, with 150 participants from more than 25 shipping companies, on 17 sailing boats. This year, the participation is expected to be even higher, and the experience for the participants even more impressive.
All boats at the event will be provided by Drydockers, each with an experienced skipper. These single-hull boats, designed for comfort and high performance, can accommodate up to 10 people in addition to the skipper.
Teams will be formed per company, while individual participants or smaller teams are combined to form balanced crews. No previous sailing experience is required, as the skippers guide and support the participants throughout the event. Thus, everyone can sail at their own pace, either by taking an active part in the race or simply enjoying the scenic journey.
But beyond a sports event, the Drydockers Regatta is an opportunity for maritime executives to network, relax, and share the joy of sailing with colleagues from all over the industry. In this spirit, this year’s event also incorporates an important corporate social responsibility action, in collaboration with the Municipality of Aegina. More specifically, on May 11, a beach clean-up will take place, enabling participants to contribute to the protection of the wonderful coastline of the Saronic Gulf and raise awareness about sustainability.
Can Ozturk, CEO of Drydockers, said: “The Drydockers Regatta started as an idea to unite our passion for the sea with the need for meaningful professional networking. We are pleased to see that it is evolving into an institution for the industry, and this year, we are raising the bar even higher!”
For more information about the event’s program and sponsorship program, visit https://www.drydockersregatta.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ