
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ, κατηγορώντας το ότι έπλεε παράνομα χωρίς έγκυρη σημαία χώρας.
Το πλοίο, «Kiwala», τελεί υπό τις κυρώσεις της ΕΕ από τον Φεβρουάριο ως μέρος του λεγόμενου «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, όρος που χρησιμοποιούν οι δυτικές χώρες για τα πλοία που, όπως λένε, η Μόσχα αναπτύσσει για να παρακάμψει τις διεθνείς κυρώσεις. Τα πλοία αυτά συνήθως δεν υπόκεινται σε καθεστώς ρυθμίσεων ούτε ασφαλίζονται από συμβατικούς δυτικούς παρόχους.
Το «Kiwala» κατευθυνόταν προς τη Ρωσία κατά τη στιγμή της σύλληψης, σύμφωνα με τα στοιχεία της MarineTraffic. Είχε σημαία Τζιμπουτί, αλλά ένας αξιωματούχος της Εσθονικής Αρχής Μεταφορών δήλωσε ότι το Τζιμπουτί αρνήθηκε ότι ήταν νηολογημένο εκεί.
«Νωρίς σήμερα το πρωί, το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε ένα πλοίο στο οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις χωρίς να έχει σημαία κράτους», ανέφερε ο Εσθονός πρωθυπουργός Κρίστεν Μίχαλ σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «X». «Η Εσθονία αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά τις ύποπτες δραστηριότητες στη Βαλτική Θάλασσα», πρόσθεσε.
Κατά τη συμπερίληψη του πλοίου στο μητρώο κυρώσεων τον Φεβρουάριο, η ΕΕ δήλωσε ότι εμπλέκεται στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου «ενώ εφαρμόζει παράτυπες και υψηλού κινδύνου ναυτιλιακές πρακτικές». «Λόγω των υποψιών ότι το πλοίο δεν είχε σημαία, οι εσθονικές αρχές αντέδρασαν. Το πλήρωμα και ο πλοίαρχος ήταν συνεργάσιμοι», δήλωσε ο Κρίστιαν Τρούου, διευθυντής του ναυτιλιακού τμήματος της εσθονικής αρχής μεταφορών.
Στην επιχείρηση συμμετείχαν πλοία και ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού και το πλοίο επιθεωρείται, ενώ η Εσθονία συνομιλεί με το Τζιμπουτί για να επιβεβαιώσει τις λεπτομέρειες, δήλωσε ο Τρούου. Από την άλλη, ο Mίχαλ είχε προειδοποιήσει τον Δεκέμβριο ότι τα δεξαμενόπλοια του σκιώδους στόλου θα μπορούσαν να υποστούν έλεγχο εάν δεν προσκόμιζαν αποδείξεις ασφάλισης.
Δεν υπήρξαν αναφορές για ζημιές σε υποθαλάσσια καλώδια ή άλλο εξοπλισμό. Χώρες της περιοχής έχουν κατηγορήσει τη Μόσχα ότι χρησιμοποιεί πλοία για να πλήξει υποθαλάσσιες υποδομές στη Βαλτική Θάλασσα τα τελευταία χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Μετά από μήνες έντονων διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ενέκρινε σήμερα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα…
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων, όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα…
Στους πρώτους δεσμευτικούς στόχους της ναυτιλίας, για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, συμφώνησε σήμερα ο ΙΜΟ. Σε σχετική ανακοίνωση,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ