
Με τους εμπορικούς τριγμούς μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου να εντείνονται, ερώτημα παραμένει κατά πόσο η Κίνα μπορεί να προμηθευτεί εμπορεύματα, όπως το LPG, από άλλες χώρες πέραν των ΗΠΑ, στις οποίες βασίζεται σε σημαντικό βαθμό για τις εισαγωγές ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί στρέφουν το βλέμμα τους στη διαχρονική σχέση Ρωσίας-Κίνας, με δημοσίευμα του Reuters όμως να υπογραμμίζει ότι η Μόσχα δεν είναι σε θέση να προσφέρει τη λύση.
Ειδικότερα, η Ρωσία δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για να προμηθεύσει με LPG την Κίνα. Σε ετήσια βάση, η Κίνα εισάγει κατά μέσο όρο από τις ΗΠΑ LPG αξίας $11 δισ. Παρότι η Ρωσία συνιστά έναν εκ των πέντε μεγαλύτερων εξαγωγέων LPG παγκοσμίως, οι ποσότητες που αποστέλλει στην Κίνα μεταφέρονται διά ξηράς.
Η Ρωσία δεν διαθέτει τερματικό εξαγωγών LPG, και αυτό συνεπάγεται ότι δεν μπορεί να αξιοποιήσει τις οικονομίες κλίμακας που προσφέρει η ναυτιλία για να αυξήσει τις εξαγωγές. Σε κάθε περίπτωση, εντός του έτους αναμένεται η ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου τέτοιου τερματικού της Ρωσίας.
Τέλος, η Ρωσία πέρυσι εξήγαγε 300.000 τόνους LPG με προορισμό την Κίνα, η οποία συνολικά εισήγαγε 35 εκατ. τόνους. Πάνω από το 50% αυτών προήλθαν από τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ρυθμούς παρόμοιους με εκείνους των προηγούμενων ετών τρέχουν οι διαλύσεις πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, το α΄ τρίμηνο…
Ρότα προς ένα πράσινο αύριο χαράζει η αγορά κρουαζιέρας, με τις εταιρείες Viking και Fincantieri να πρωτοστατούν, παρουσιάζοντας λεπτομέρειες για το παγκοσμίως πρώτο κρουαζιερόπλοιο…
Ακόμα μία εγκατάσταση ιστίων σε LNG carrier ανακοίνωσε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines. Πιο συγκεκριμένα, η MOL ήλθε σε συμφωνία με την Tokyo…
Ιδιαίτερα μεγάλη βουτιά καταγράφουν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ