
Οι αμερικανικές βλέψεις για επιβολή τελών σε πλοία που προσεγγίζουν λιμένες των ΗΠΑ, εφόσον αυτά έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, θορυβεί την παγκόσμια ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Allied εστιάζει στην έκθεση της ναυτιλίας των Ελλήνων στο πιθανό αυτό μέτρο.
Ο στόλος
Ειδικότερα, από τα 2.130 bulk carriers ελληνικής διαχείρισης (17% του παγκόσμιου στόλου), τα 929 είναι κατασκευασμένα στην Κίνα (43,6%) και συνεπώς αποτελεί ένα segment με υψηλή έκθεση.
Επιπλέον, από τα 1.414 bulk tankers ελληνικής διαχείρισης (18,6% του παγκόσμιου στόλου), τα 227 (16%) έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, ποσοστό αρκετά χαμηλότερο έναντι των bulk carriers.
Από τα 370 containerships που βρίσκονται υπό τον έλεγχο Ελλήνων πλοιοκτητών, τα 113 (30,5%) έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, ενώ, από τα 106 LNG carriers, κανένα δεν έχει κατασκευαστεί από κινεζικό ναυπηγείο. Ακόμα, από τα 103 LPG carriers ελληνικής διαχείρισης, μόλις τέσσερα έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα.
Το orderbook
Αυτή τη στιγμή, υπογραμμίζει η Allied, το orderbook ελληνικών συμφερόντων αριθμεί 620 πλοία, εκ των οποίων τα 408 (65,8%) αναμένεται να ναυπηγηθούν στην Κίνα. Συνεπώς, η έκθεση του orderbook των Ελλήνων είναι κατά πολύ υψηλότερη εκείνης του στόλου.
Συγκεκριμένα για τα bulk carriers, το ποσοστό ανέρχεται σε 74,85% (131 από τα 175 πλοία), για τα δεξαμενόπλοια στο 71,2% (195 από τα 274), για τα containerships στο 91% (41 από τα 45). Από την άλλη, τα ποσοστά είναι τελείως διαφορετικά για τα υγραεριοφόρα, δεδομένου ότι, βάσει της Allied, κανένα από τα 48 LNG carriers στο ελληνικό orderbook δεν κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ μόλις επτά από τα 23 LPG carriers στο ελληνικό orderbook θα κατασκευαστούν από κινεζικό ναυπηγείο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας και το Γάλλος υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων Σεμπαστιάν Λεκορνί πραγματοποίησαν, σήμερα το απόγευμα, Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου, επίσκεψη στη…
H PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), θυγατρική εταιρεία της COSCO SHIPPING Ports Ltd παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για στήριξη της τοπικής κοινωνίας, προχώρησε…
A highly productive and insightful technical meeting was recently held in the Athens Marriott, bringing together Hyundai Electric and Oceanking to showcase Hyundai Electric’s…
Ο Πρόεδρος και CEO της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας και Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων συμμετείχε στο πάνελ «Defence Strategy and Security Challenges in Greece»,…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα κλιμακώνεται, η Ουάσινγκτον προετοιμάζει νέες στρατηγικές κινήσεις στη γεωπολιτική «σκακιέρα» με φόντο τα ορυκτά. Συγκεκριμένα,…
Οι ΗΠΑ διαδραματίζουν πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά δεξαμενόπλοιων, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα δεδομένα της VesselsValue για τα κορυφαία routes των MR tankers…
Σε περιβάλλον διεθνούς αναταραχής λόγω του εμπορικού πολέμου που έχουν πυροδοτήσει οι δασμοί του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, η ΕΚΤ καλείται να λάβει αποφάσεις…
Η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση και οι τεχνολογίες cloud συνδυάζονται σε μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα, το Geomatics της Kongsberg Discovery. Πρόκειται για ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ