
Την πεποίθησή του ότι η ελληνική ναυτιλία θα ανεβάσει σύντομα το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο από 21% που είναι σήμερα σε 25% εξέφρασε ο κ. Σίμος Παληός Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Diana Shipping Inc, στο πλαίσιο του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 9- 12 Απριλίου.
Ο κ. Παληός, κατά τη συζήτηση με τίτλο «Ο δρόμος της Θάλασσας» με τον Δημοσιογράφο της ΕΡΤ και συγγραφέα, κ. Μάκη Προβατά, εξήγησε ότι «σήμερα βρισκόμαστε στο 21% παγκοσμίως και σύντομα θα πάμε στο 25%. Αυτό είναι σίγουρο. Κάθε τέσσερις ημέρες ένα ελληνικό πλοίο ναυπηγείται στην Κίνα, κάθε έξι ημέρες ένα στην Νότια Κορέα και κάθε επτά ημέρες ένα στην Ιαπωνία».
Όπως υπογράμμισε, ο Έλληνας θεωρείται ο καλύτερος εφοπλιστής του κόσμου. Και τώρα έρχεται η νέα γενιά Ελλήνων εφοπλιστών που είναι πολύ πιο καταρτισμένη από την παλιά γενιά και τους ζηλεύω γιατί έχουν όλες τις δυνατότητες να προχωρήσουν ακόμα περισσότερο».
Σε ό,τι αφορά στους δασμούς που έχει ανακοινώσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο κ. Παληός σημείωσε ότι για να εκτιμήσουμε τις επιπτώσεις «πρέπει πρώτα να δούμε πού θα κάτσει η μπίλια» και «να σταθεροποιηθούν οι πιέσεις και οι θερμοκρασίες». Για την πτώση των αμερικανικών χρηματιστηρίων, ανέφερε ότι δεν επηρεάζουν άμεσα την εταιρεία του και επανέλαβε την πεποίθηση ότι η παρουσία στο χρηματιστήριο λειτουργεί θετικά για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Ο κ. Παληός σημείωσε ότι πρέπει να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία στην Ελλάδα, ενώ απηύθυνε κάλεσμα στους νέους Έλληνες να ασχοληθούν με τον τομέα της ναυτιλίας. «Τα Ελληνόπουλα έχουν παρεξηγήσει τη θάλασσα, είναι ένα εξαιρετικό επάγγελμα. Επίσης οι μισθοί είναι καλοί, ξεκινάνε από 2.500 ευρώ και ξεπερνάνε τα 14.000 ευρώ», κατέληξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός…
Με αποδυναμωμένους ρυθμούς βαίνει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά, και δη σε εκείνη των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, το α΄ τρίμηνο του 2025 έλαβαν χώρα…
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar. Following the success of its…
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Καθώς αναλυτές υπογραμμίζουν ότι οι κινήσεις της Ουάσιγκτον αποσκοπούν στη μείωση του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ, η Ινδονησία κλείνει το μάτι στον Ντόναλντ Τραμπ…
Τις τροποποιήσεις-ορόσημο της MLC, οι οποίες εγκρίθηκαν μετά από εκτενείς διαπραγματεύσεις στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) στη Γενεύη, χαιρέτισε το ICS. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ