
Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, ήταν η εγχώρια κατανάλωση φυσικού αερίου κατά το α’ τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ.
Ειδικότερα, κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος 2025, η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 35,07%, αγγίζοντας τις 22,30 Τεραβατώρες (TWh), από 16,51 TWh στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε συνέχεια της αύξησης κατά 30,03% που καταγράφηκε σε ετήσια βάση το 2024, η εγχώρια ζήτηση για φυσικό άεριο ενισχύεται σημαντικά στο α’ τρίμηνο του 2025 με αύξηση κατά 28,61% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, φτάνοντας τις 20,86 TWh. Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει την καθοριστική συμβολή του φυσικού αερίου για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης ενέργειας στη χώρα στο συγκεκριμένο διάστημα. Υπενθυμίζεται πως στις 24 Φεβρουαρίου 2025 σημειώθηκε ιστορικό υψηλό ρεκόρ ζήτησης φυσικού αερίου στην Ελλάδα από την έλευση του καυσίμου στη χώρα, με 357 GWh. Ραγδαία άνοδος καταγράφεται και στις εξαγωγές φυσικού αερίου (+396,55%), οι οποίες κατά το συγκεκριμένο διάστημα, έφτασαν τις 1.44 TWh από 0.29 TWh στο α’ τρίμηνο του 2024.
Το LNG είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στις εισαγωγές φυσικού αερίου, με τον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας (Σημείο Εισόδου Αγίας Τριάδας) να επανέρχεται ως κύρια πύλη εισόδου φυσικού αερίου της χώρας, ενισχύοντας τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, με την κάλυψη περίπου του 44,5% των συνολικών εισαγωγών.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των εν λόγω ποσοτήτων LNG προήλθαν από τις ΗΠΑ, που σχεδόν διπλασίασαν τις εισαγωγές τους στη χώρα αγγίζοντας τις 8,65 TWh, έναντι 4,54 TWh την ίδια περίοδο πέρυσι. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι εισαγωγές από την Νιγηρία (1,12 TWh), ενώ ακολούθησε η Νορβηγία (0,93 TWh). Ο στρατηγικός ρόλος της Ρεβυθούσας, επιβεβαιώθηκε πρόσφατα και στις δημοπρασίες για τη δέσμευση χρονοπαραθύρων (slots) εκφόρτωσης φορτίων LNG, όπου δεσμεύθηκαν σχεδόν όλα τα slots μέχρι το 2030.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Μετά από μήνες έντονων διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ενέκρινε σήμερα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα…
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ,…
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων, όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ