
Με νέα αλλαγή στο πρώτο σκαλί του βάθρου των παραγγελιών ολοκληρώθηκε ο Μάρτιος, καθώς η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας προσπέρασε εκείνη της Κίνας.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons για τον μήνα Μάρτιο, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 17 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 820.000 CGTs. Ως εκ τούτου, το μερίδιο των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας επί των συνολικών παραγγελιών του Μαρτίου (1,5 εκατ. CGTs) ανήλθε στο 55%.
Από την άλλη πλευρά, τα κινεζικά ναυπηγεία έχασαν έδαφος κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, καθώς «είδαν» το μερίδιό τους να μειώνεται στο 35%. Ειδικότερα, στα ναυπηγεία της Κίνας τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 31 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 520.000 CGTs.
Όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες (backlog), τα κινεζικά ναυπηγεία διατήρησαν την πρώτη θέση, αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά τους από τα νοτιοκορεατικά. Συγκεκριμένα, οι ανεκπλήρωτες παραγγελίες των ναυπηγείων της Κίνας ανέρχονται στα 93,97 εκατ. CGTs (59% επί των συνολικών), βάσει δεδομένων έως τα τέλη Μαρτίου. Ακολουθούν τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, με ανεκπλήρωτες παραγγελίες 36,12 εκατ. CGTs, που αντιστοιχούν στο 23% του παγκόσμιου συνόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ρυθμούς παρόμοιους με εκείνους των προηγούμενων ετών τρέχουν οι διαλύσεις πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, το α΄ τρίμηνο…
Ρότα προς ένα πράσινο αύριο χαράζει η αγορά κρουαζιέρας, με τις εταιρείες Viking και Fincantieri να πρωτοστατούν, παρουσιάζοντας λεπτομέρειες για το παγκοσμίως πρώτο κρουαζιερόπλοιο…
Ακόμα μία εγκατάσταση ιστίων σε LNG carrier ανακοίνωσε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines. Πιο συγκεκριμένα, η MOL ήλθε σε συμφωνία με την Tokyo…
Ιδιαίτερα μεγάλη βουτιά καταγράφουν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ