
Νέες κατευθυντήριες γραμμές για την προστασία των ναυτικών από άδικη μεταχείριση, όταν κρατούνται σε ξένες δικαιοδοσίες, σε σχέση με φερόμενα εγκλήματα που διαπράχθηκαν στη θάλασσα υιοθέτησε ο ΙΜΟ.
Οι κατευθυντήριες γραμμές, οι οποίες εγκρίθηκαν από το Legal Commitee κατά τη συνεδρίασή του στο Λονδίνο από τις 24 έως τις 28 Μαρτίου, αποσκοπούν στην προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών και στη διασφάλιση της δίκαιης και αξιοπρεπούς μεταχείρισής τους, όπου κι αν βρίσκονται στον κόσμο.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, κ. Arsenio Dominguez, δήλωσε: «Δυστυχώς, τα περιστατικά άδικης μεταχείρισης των ναυτικών αυξάνονται, αποτελώντας σημαντική πρόκληση για τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας. Τα περιστατικά αυτά όχι μόνο υπονομεύουν το ηθικό των ναυτικών, αλλά και αποθαρρύνουν τα νέα ταλέντα να ακολουθήσουν καριέρα στη θάλασσα». Επισήμανε μάλιστα ότι οι κατευθυντήριες γραμμές «θα προσθέσουν σημαντική αξία στην επίλυση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί και θα διασφαλίσουν ότι αντιμετωπίζονται δίκαια».
Το Legal Committee, κατά τη συνεδρίασή του, έκανε έκκληση για επείγουσα δράση για την αντιμετώπιση της απότομης αύξησης των περιπτώσεων εγκατάλειψης ναυτικών. Σύμφωνα με τα δεδομένα στην κοινή βάση δεδομένων των ΙΜΟ/ILO, 310 νέα περιστατικά σημειώθηκαν το 2024, όταν το 2023 ήταν 142. Η τάση αυτή συνεχίζεται το 2025, με 63 περιστατικά να έχουν ήδη αναφερθεί κατά τους πρώτους δύο μήνες. Η Επιτροπή κάλεσε τα κράτη-μέλη να αναφέρουν τις περιπτώσεις εγκατάλειψης που συμβαίνουν στα λιμάνια τους ή αφορούν πλοία και υπηκόους με τη σημαία τους και να βελτιώσουν την ακρίβεια αυτών των αναφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Μετά από μήνες έντονων διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ενέκρινε σήμερα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα…
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ,…
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων, όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ