
Ράλι παραγγελιών για νέα πλοία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών κατεγράφη τα προηγούμενα έτη.
Πλέον, παρότι οι παραγγελίες συνεχίζονται με σχετικά δυναμικούς ρυθμούς, τα βλέμματα της βιομηχανίας στρέφονται στις παραδόσεις πλοίων και στο πώς διαμορφώνονται τα τωρινά δεδομένα.
Οι κορυφαίες 10 liner εταιρείες αύξησαν τους στόλους τους σημαντικά από τον Σεπτέμβριο του 2023 έως τον Απρίλιο του 2025. Πλέον, η αθροιστική μεταφορική ικανότητα των στόλων τους ανέρχεται σε περίπου 27 εκατ. TEUs, έναντι 23 εκατ. τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ωστόσο, δεν αύξησαν με εξίσου δυναμικούς ρυθμούς όλες οι εταιρείες τους στόλους τους. Η MSC είναι εκείνη που ξεχωρίζει, αυξάνοντας τον στόλο της κατά 1,2 εκατ. TEUs, ενώ η δεύτερη σημαντικότερη αύξηση σε χωρητικότητα είναι εκείνη της Hapag-Lloyd (0,6 εκατ. TEUs).
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον όλες οι εταιρείες προέβησαν σε αύξηση του στόλου τους, λογικά το μερίδιό τους επί του συνόλου του στόλου αυξήθηκε, σωστά; Η απάντηση είναι όχι, με το ποσοστό που καταλαμβάνουν οι κορυφαίες εταιρείες να παραμένει οριακά σταθερό μεταξύ του Σεπτεμβρίου 2023 και του Απριλίου 2025.
Μάλιστα, πολλές από τις εταιρείες κατέγραψαν πτώση του μεριδίου των στόλων τους επί του παγκόσμιου στόλου, μεταξύ άλλων οι Maersk (πτώση 0,7%), Evergreen (πτώση 0,6%) και CMA CGM (πτώση 0,4%).
Συνεπώς, η άνοδος της συγκέντρωσης ποσοστών στη liner ναυτιλία μάλλον επιβραδύνει, αν όχι δεν αντιστρέφεται. Σαφώς, το orderbook παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και ίσως, εν τέλει, τα επίπεδα συγκέντρωσης του κλάδου αυξηθούν. Αν όχι, η liner ναυτιλία κεντρίζει ολοένα περισσότερο το ενδιαφέρον και την προσοχή διεθνών παικτών μικρού ‒σε σχέση με τους κολοσσούς της αγοράς‒ μεγέθους, οι οποίοι πραγματοποιούν δυναμικά βήματα.
Πηγή δεδομένων: Alphaliner
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική τροχιά κινείται η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καταγράφοντας αύξηση κατά 10,8% τον περασμένο Μάρτιο, φτάνοντας τους 2,22 εκατομμύρια επιβάτες. Σύμφωνα…
Την πρώτη παράδοση ναυτιλιακών καυσίμων με βιοκαύσιμα στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο Όμιλος Motor Oil μέσω της θυγατρικής Coral Marine. Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο…
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα παραμένει διαχρονικά αρωγός στις ανάγκες της κοινωνίας. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στο όραμα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών «Ναυτιλία και Κοινωνία…
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ