
Σε τεντωμένο σχοινί ακροβατεί η αγορά των containerships, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο εμπορικός πόλεμος που έχει πυροδοτήσει η πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ εξακολουθούν να εγείρουν αβεβαιότητα στις τάξεις των liner εταιρειών.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της BIMCO εστιάζει στο outlook της αγοράς των containerships. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, ο στόλος των containerships αναμένεται να αυξηθεί κατά 9% από τα τέλη του 2024 έως το 2026, με τις παραδόσεις το 2025 και το 2026 να διαμορφώνονται σε επίπεδα 35-50% χαμηλότερα από τα ιστορικά του 2024.
Την ίδια ώρα, οι αξίες των κινεζικής ναυπήγησης containerships δύνανται να καταγράψουν πτώση στη second-hand αγορά εφόσον τα τέλη επιβληθούν, καθώς η διαχείρισή τους θα συνεπάγεται αυξημένο κόστος για την προσέγγιση αμερικανικών λιμένων.
Όσον αφορά ευρύτερα την προσφορά στη liner ναυτιλία, πολλά θα εξαρτηθούν από την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και το πότε αυτή θα λάβει χώρα. Η αναδιάταξη των routes αναμένεται να ασκήσει καθοδικές πιέσεις στη ζήτηση containerships, η οποία εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 1-2% φέτος και το 2026. Ως εκ τούτου, θα περιοριστούν σταδιακά οι ταχύτητες πλεύσης και αρκετά πλοία θα οδηγηθούν στις γιάρδες ανακύκλωσης.
Στο μέτωπο της ζήτησης, οι δασμοί αποτελούν ερωτηματικό και πηγή αβεβαιότητας τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο. Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις λιανικής παραμένουν επί του παρόντος σταθερές σε ΗΠΑ και ΕΕ, ενώ ο IMF εκτιμά ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας θα ανέλθει στο 3,3% φέτος και το 2026.
Σε κάθε περίπτωση, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης αναμένεται να αποδυναμωθεί τόσο το 2025 όσο και το 2026. Όπως υπογραμμίζει η BIMCO, ακόμα και αν δεν υλοποιηθεί η αναδιάταξη των routes, το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης θα ελαττωθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ετήσια λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους παγκοσμίως δημοσίευσε το Forbes. Για ακόμα ένα έτος, σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων και δη εκείνων…
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ