
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ
Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω γεωπολιτικών τριγμών αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, επικεφαλής εισηγμένων εταιρειών διαχείρισης bulk carriers στο πλαίσιο του 19ου ετήσιου Capital Link που έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη τη Δευτέρα 31 Μαρτίου.
Η κ. Σεμίραμις Παληού, CEO της Diana Shipping και Πρόεδρος των HELMEPA και ΙΝΤERMEPA, έκανε λόγο για μειωμένο ενδιαφέρον των επενδυτών για ναυτιλιακές μετοχές, ενώ ο κ. Πόλυς Χατζηωάννου, CEO της Safe Bulkers και Αντιπρόεδρος της Κυπριακής Ένωσης Εφοπλιστών, τόνισε ότι οι λόγοι είναι κατανοητοί, δεδομένων των οικονομικών προοπτικών της Κίνας, που αποτελεί βαρόμετρο για την αγορά των dry. Ωστόσο, όπως ο ίδιος σημείωσε, η αγορά των bulk carriers είναι αρκετά ισορροπημένη, ενώ φάνηκε αισιόδοξος για την πορεία της ναυλαγοράς τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
O κ. John Wobensmith, CEO & Director της Genco Shipping & Trading Ltd., υπογράμμισε ότι, δεδομένης της μεταβλητότητας της αγοράς, εξασθενεί το ενδιαφέρον των μακροπρόθεσμων επενδυτών, με τα index funds να αποτελούν σήμερα τους πλειοψηφικούς μετόχους της εταιρείας του.
Ο κ. Χρήστος Μπεγλέρης, Co-CFO της Star Bulk Carriers, τόνισε ότι το 2021 και το 2022 αρκετοί επενδυτές στράφηκαν στη ναυτιλία, αλλά παραδόξως για λίγους μήνες, αποκομίζοντας υψηλά κέρδη. Επισήμανε δε ότι, σε συζητήσεις με επενδυτές, οι τελευταίοι θεωρούν ότι μια επένδυση, για να έχει νόημα, πρέπει να είναι της τάξεως των $200-400 εκατ. και υπό αυτό το πρίσμα το consolidation θα αυξηθεί.
Αναφορικά με τις επιδράσεις της πρότασης του USTR για επιβολή τελών σε κινεζικά πλοία, ο κ. Mark Filanowski, CEO της Pangaea Logistics Solutions, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος θα είναι σφοδρός για το σύνολο της αμερικανικής οικονομίας και υπογράμμισε την επίδραση της απόφασης για τα κινεζικά ναυπηγεία. Από την πλευρά του, ο κ. Wobensmith σχολίασε πως «είμαστε σε χάος και δεν γνωρίζουμε τις επιπτώσεις». Κατά τον ίδιο, πάντως, θα υπάρξει μια «καταστροφή» της ζήτησης και μια αναδιάταξη των ροών, καθώς η Κίνα θα στραφεί για φορτία σιτηρών σε Βραζιλία και Αργεντινή.
Στον αντίποδα, ο κ. Χατζηωάννου φάνηκε αισιόδοξος, δεδομένου ότι «οι προκλήσεις δημιουργούν ευκαιρίες», και σημείωσε ότι η αύξηση των τονομιλίων θα δώσει ώθηση στους ναύλους. Σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων θα πρέπει να επικεντρωθούν στη βιωσιμότητα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Για μια πολύ ρευστή περίοδο έκανε λόγο η κ. Παληού, «αν και η ναυτιλία παραδόξως ευδοκιμεί σε περιόδους διαταραχών».
Αναφορικά με τον ρόλο της Κίνας στην εξέλιξη της ναυλαγοράς, η κ. Παληού υποστήριξε ότι η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της στα πακέτα οικονομικής στήριξης του Πεκίνου, τα οποία ωστόσο δεν εστιάζουν στη βιομηχανία αλλά στο AI, στις ανανεώσιμες πήγες ενέργειας και στη βιοτεχνολογία. Την ίδια ώρα, οι νέες δημογραφικές τάσεις, με τον πληθυσμό να μειώνεται, δεν δίνουν ώθηση στη ζήτηση για ξηρά φορτία. Κατά τον κ. Gautam Khurana, Director (Finance) της Precious Shipping PSL, η αμερικανική πρόταση για λιμενικά τέλη θα μειώσει το orderbook των κινεζικών ναυπηγείων, αν και ήδη οι παραγγελίες των bulk carriers είναι σε χαμηλά επίπεδα. Στο ίδιο μήκος κύματος με την κ. Παληού επισήμανε ότι οι δημογραφικές τάσεις στην Κίνα ασκούν πιέσεις στη ζήτηση για χάλυβα. Οι δασμοί θα ευνοήσουν την αγορά των dry, λόγω αναδιάταξης των ροών και των πληθωριστικών πιέσεων σε βασικά εμπορεύματα, κατέληξε ο κ. Μπεγλέρης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ετήσια λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους παγκοσμίως δημοσίευσε το Forbes. Για ακόμα ένα έτος, σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων και δη εκείνων…
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ