
Ενόψει της MEPC 83 που λαμβάνει χώρα μεταξύ 7 και 11 Απριλίου 2025, οι Βέλγοι εφοπλιστές προχωρούν σε πρωτοβουλίες με στόχο την ενημέρωση. Στις πρωτοβουλίες αυτές συμπεριλαμβάνεται η δημοσίευμα των απόψεων σημαινουσών ναυτιλιακών προσωπικοτήτων όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
Στο πλαίσιο αυτό, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου, η Ένωση Βέλγων Εφοπλιστών (KBRV) προχώρησε στην ανάρτηση ομιλίας του επικεφαλής της CMB.TECH Alexander Saverys. Στην ομιλία αυτή, ο κ. Saverys εστιάζει στην πρόοδο της ναυτιλίας όσον αφορά την αποανθρακοποίηση και στα βήματα που πρέπει να παρθούν ακόμη.
Κατά τον ίδιο, το FuelEU είναι ένας κανονισμός που αλλάζει τα δεδομένα και αντανακλά ότι η επιθυμία για ενεργειακή μετάβαση είναι πραγματική. Ωστόσο, επί του παρόντος δεν υπάρχει ετοιμότητα σε παγκόσμια επίπεδο για την ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας και αυτό οδηγεί σε καθυστερήσεις και σε επίπεδο IMO.
«Για να απαλλαγεί ο κλάδος μας από τον άνθρακα, είναι καιρός να σταματήσουμε να μιλάμε και να αρχίσουμε να περπατάμε. Είχαμε πέντε πολύ έντονα αλλά πολύ παραγωγικά χρόνια στην ανάλυση των προβλημάτων και του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να τα λύσουμε», συνεχίζει. «Τώρα η βιομηχανία μας πρέπει να αναλάβει δράση. Τολμηρή δράση», σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της CMB.TECH.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι χρειάζεται «Ένα σαφές, εύκολα κατανοητό πλαίσιο για τη δράση όσον αφορά την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Ένα τέτοιο παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο θα εξασφαλίσει παγκόσμια συμμόρφωση και ισότιμους όρους ανταγωνισμού για ολόκληρη τη βιομηχανία παγκοσμίως. Αποτελεί τη σημαντικότερη προϋπόθεση για τη διασφάλιση του μέλλοντος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αποφεύγοντας κάθε κατακερματισμό ή αντιπαραγωγικές περιφερειακές ή εθνικές ρυθμιστικές πρωτοβουλίες.
«Είμαστε επιχειρηματίες, εμείς θα κάνουμε τα υπόλοιπα», κατέληξε ο κ. Saverys.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ