
Η μέθοδος GreenForge ανοίγει για πρώτη φορά τον δρόμο για την υιοθέτηση αξόνων προπέλας με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σηματοδοτώντας ένα καθοριστικό βήμα προς την πράσινη μετάβαση. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή τεχνολογία παραγωγής χάλυβα, η οποία βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ανακυκλωμένο σκραπ χάλυβα, εξαλείφοντας την ανάγκη για ορυκτά καύσιμα, όπως το προπάνιο.
Η καινοτόμος αυτή διαδικασία αναπτύχθηκε από τη σουηδική Björneborg Steel και έχει ανεξάρτητα επαληθευτεί για την ικανότητά της να μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 95% σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους χαλυβουργίας. Οι υπόλοιπες εκπομπές αντισταθμίζονται πλήρως, διασφαλίζοντας ένα τελικό προϊόν που είναι εξ ολοκλήρου κλιματικά ουδέτερο.
Η BERG Propulsion είναι η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που εισάγει τη μέθοδο GreenForge στη ναυτιλία, ενσωματώνοντάς τη σε μια ιδιαίτερα απαιτητική και τεχνολογικά εξελιγμένη εφαρμογή. Η πρώτη πρακτική υλοποίηση της μεθόδου αφορά τρία νέα πλοία τύπου Ro-Ro της γαλλικής Louis Dreyfus Armateurs (LDA), τα οποία πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία το 2026, με αποστολή τη διατλαντική μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών.
Τα πλοία αυτά έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη βιώσιμη λειτουργία, ενσωματώνοντας υβριδικά συστήματα πρόωσης, τεχνολογίες προηγμένης διαχείρισης ισχύος και πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο μέσω περιστρεφόμενων ιστίων. Οι έξι άξονες προπέλας που θα εξοπλίσουν τα σκάφη θα παραχθούν μέσω της GreenForge, με την πρώτη παράδοση να αναμένεται τον Μάρτιο του 2025 και τις υπόλοιπες μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Η εφαρμογή της μεθόδου σε αυτή τη φάση εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση περίπου 160 τόνων εκπομπών CO₂, μόνο από την κατασκευή των έξι αξόνων για την LDA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ