
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από τις πιο άμεσες και πρακτικές λύσεις για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Πρόκειται για μια τεχνολογία αναβάθμισης χαμηλού επενδυτικού κόστους (low CapEx), η οποία επιτρέπει στα πλοία να ενσωματώσουν το υδρογόνο ως καθαρότερη πηγή ενέργειας, χωρίς να απαιτείται εκτεταμένη αναδιάρθρωση των υπαρχόντων συστημάτων πρόωσης.
Η τεχνολογία έχει ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά της στο πλαίσιο εργαστηριακών δοκιμών, με εξοικονόμηση καυσίμου που αγγίζει έως και το 30%, και τώρα περνάει στο επόμενο στάδιο εφαρμογής: τη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες εν πλω. Η Lomarlabs και η Newlight ενώνουν τις δυνάμεις τους για την πιλοτική εγκατάσταση του συστήματος σε πλοίο του στόλου της Lomar το καλοκαίρι του 2025, με στόχο τη συλλογή δεδομένων και την πραγματοποίηση δοκιμών σε λιμένα και ανοιχτή θάλασσα. Ο στόχος είναι η μέση μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 20% και η αισθητή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο Στυλιανός Παπαγεωργίου, Γενικός Διευθυντής της Lomarlabs, υπογράμμισε σχετικά: «Η αποανθρακοποίηση δεν είναι θέμα αναμονής για το τέλειο καύσιμο· είναι θέμα δράσης τώρα, με κάθε βιώσιμο εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας». Όπως σημείωσε, η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight προσφέρει «έναν άμεσο, επεκτάσιμο και οικονομικά αποδοτικό τρόπο μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών», γεγονός που καθιστά την εφαρμογή της ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία του μέλλοντος.
«Το υδρογόνο έχει τεράστιες δυνατότητες ως ναυτιλιακό καύσιμο, αλλά η μετάβαση ολόκληρων στόλων σε καθαρό υδρογόνο αποτελεί μακροπρόθεσμη πρόκληση. Πιστεύουμε ότι ο κλάδος δεν έχει την πολυτέλεια να περιμένει. Με τη λήψη άμεσων μέτρων στον υφιστάμενο στόλο, μπορούμε να αποανθρακοποιήσουμε πλοίο προς πλοίο, παρέχοντας πραγματικό αντίκτυπο σήμερα», δήλωσε ο Haran Cohen Hillel, Διευθύνων Σύμβουλος της Newlight.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lomar, Νικόλαος Γεωργίου, δήλωσε: «Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία υιοθετεί πρωτοβουλίες για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών, αυτή η συνεργασία Lomarlabs-Newlight αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εφαρμογή πρακτικών, βραχυπρόθεσμων λύσεων, που καθιστούν τα πλοία καθαρότερα, αποτελεσματικότερα και οικονομικά πιο αποδοτικά στη λειτουργία τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ