
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους, δεν προβλέπουν επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον.
«Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχική φάση ενός ολοκληρωμένου εμπορικού πολέμου, και ενώ αυτό είναι ανησυχητικό από μόνο του, απέχουμε ακόμη αρκετά από το να δούμε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Jacob K. Clasen, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Danish Shipping.
Ένας λόγος γι’ αυτό είναι ότι τα υφιστάμενα ναυλοσύμφωνα συνεχίζουν να διατηρούν αδιάκοπες τις εμπορικές ροές. Αυτή είναι η πρώτη φάση ενός εμπορικού πολέμου. Η δεύτερη φάση αρχίζει όταν οι εν λόγω συμβάσεις λήξουν.
«Σε αυτό το σημείο, αναμένουμε να δούμε την εμφάνιση νέων εμπορικών ροών και, κατά συνέπεια, νέων ναυτιλιακών διαδρομών. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς οι εμπορικές διαδρομές αλλάζουν. Από την άλλη πλευρά, ενδέχεται επίσης να προκύψουν ευκαιρίες εάν οι νέες εμπορικές διαδρομές συνεπάγονται μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Jacob K. Clasen.
Στην τελική ‒και πιο σοβαρή‒ φάση ενός εμπορικού πολέμου, οικονομικές απώλειες θα καταγραφούν ως απόρροια της αναποτελεσματικότητας, τονίζει η ανακοίνωση της Danish Shipping. Η ζήτηση για αγαθά θα μειωθεί, οδηγώντας σε μείωση του όγκου του εμπορίου, με σημαντικές οικονομικές συνέπειες τόσο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και για την παγκόσμια οικονομία στο σύνολό της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ