
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους, δεν προβλέπουν επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον.
«Βρισκόμαστε ακόμη στην αρχική φάση ενός ολοκληρωμένου εμπορικού πολέμου, και ενώ αυτό είναι ανησυχητικό από μόνο του, απέχουμε ακόμη αρκετά από το να δούμε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Jacob K. Clasen, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Danish Shipping.
Ένας λόγος γι’ αυτό είναι ότι τα υφιστάμενα ναυλοσύμφωνα συνεχίζουν να διατηρούν αδιάκοπες τις εμπορικές ροές. Αυτή είναι η πρώτη φάση ενός εμπορικού πολέμου. Η δεύτερη φάση αρχίζει όταν οι εν λόγω συμβάσεις λήξουν.
«Σε αυτό το σημείο, αναμένουμε να δούμε την εμφάνιση νέων εμπορικών ροών και, κατά συνέπεια, νέων ναυτιλιακών διαδρομών. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς οι εμπορικές διαδρομές αλλάζουν. Από την άλλη πλευρά, ενδέχεται επίσης να προκύψουν ευκαιρίες εάν οι νέες εμπορικές διαδρομές συνεπάγονται μεγαλύτερες αποστάσεις», ανέφερε ο Jacob K. Clasen.
Στην τελική ‒και πιο σοβαρή‒ φάση ενός εμπορικού πολέμου, οικονομικές απώλειες θα καταγραφούν ως απόρροια της αναποτελεσματικότητας, τονίζει η ανακοίνωση της Danish Shipping. Η ζήτηση για αγαθά θα μειωθεί, οδηγώντας σε μείωση του όγκου του εμπορίου, με σημαντικές οικονομικές συνέπειες τόσο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία όσο και για την παγκόσμια οικονομία στο σύνολό της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Poseidon Principles for Marine Insurance (PPMI) δημοσίευσαν την τρίτη ετήσια έκθεση αναφορικά με την κλιματική ευθυγράμμιση του οικοσυστήματος των ναυτασφαλίσεων με τους περιβαλλοντικούς…
Ο γαλλικός νηογνώμονας Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) συμμετέχει στο LOWNOISER project, ένα έργο που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, με στόχο τη μείωση…
Το ποσοστό ρεκόρ των αερίων του θερμοκηπίου που εκλύθηκαν στην ατμόσφαιρα το 2024 συνέβαλε στην αύξηση σε πρωτοφανή επίπεδα της θερμοκρασίας, ενώ επιτάχυναν το…
Σε νέα παραγγελία για πλοία μεταφοράς αιθανίου προχωρά η Mitsui O.S.K. Lines, τελευταία κίνηση του ιαπωνικού ναυτιλιακού κολοσσού με στόχο την ταχεία εξάπλωσή του…
Δυναμικά συνεχίζεται η σταδιακή ανάκαμψη της ναυλαγοράς των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των LNG carriers μεταφορικής…
Την παράδοση ενός ακόμα νεότευκτου ποταμόπλοιου γιόρτασε πρόσφατα η Viking. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 18 Μαρτίου, η εταιρεία κρουαζιέρας παρέλαβε το «Viking Nerthus», στο πλαίσιο…
Καθώς το μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων παραμένει ακόμη θολό και η διαθεσιμότητα της μεθανόλης διαφαίνεται σχετικά χαμηλή, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται ή εμμένουν…
Οι εμπορικές σχέσεις Πεκίνου-Τεχεράνης, με επίκεντρο τις αποστολές ιρανικού αργού σε κινεζικά διυλιστήρια, βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του νέου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ