
Mε την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας να είναι πιο επιτακτική από ποτέ, η ζήτηση για αλουμίνιο, ζωτικής σημασίας εμπόρευμα για την αποανθρακοποίηση, έχει πάρει την ανιούσα.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ζήτηση για βωξίτη, πρώτη ύλη για την παραγωγή αλουμινίου. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις του Business Research Insights, η παγκόσμια αγορά αλουμίνας και βωξίτη αναμένεται να αναπτυχθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,11% έως το 2032, κυρίως λόγω της Κίνας, του μεγαλύτερου εισαγωγέα βωξίτη στον κόσμο. Tον περασμένο χρόνο, οι εισαγωγές βωξίτη της Κίνας αυξήθηκαν κατά 12,6% σε σχέση με το 2023, στους 159 εκατ. τόνους, ενώ τα τελωνειακά στοιχεία για τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2025 δείχνουν μια περαιτέρω αύξηση 25,6%, στους 30,6 εκατ. τόνους.
Η μερίδα του λέοντος των εξαγωγών προς την Κίνα ανήκει στη Γουινέα, καθώς το μερίδιο αγοράς της αφρικανικής χώρας διαμορφώθηκε στο 70% το 2024. Η Γουινέα αποκάλυψε πλάνα για επενδύσεις έως και $1 δισ. σε διάστημα πέντε ετών για την αναβάθμιση των ποτάμιων τερματικών σταθμών της και την αγορά πλοίων, προβλέποντας αύξηση των εξαγωγών κατά 10 εκατ. τόνους ετησίως. Ωστόσο, υπάρχουν «ρωγμές» στη σταθερότητα της Γουινέας ως προμηθευτή. Εποχικά, η Γουινέα παρουσιάζει μια μικρή κάμψη των εξαγωγών από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο, λόγω των μουσώνων, δημιουργώντας μια ευκαιρία για άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία, να εκμεταλλευτούν το κενό εφοδιασμού. Επιπλέον, η Γουινέα αντιμετωπίζει πολιτική και κοινωνική αστάθεια.
Το boom της ζήτησης για βωξίτη επιδρά θετικά για τα Capesizes. Με τα Capesizes να καταγράφουν τη χαμηλότερη ανάπτυξη του στόλου μεταξύ των διαφόρων μεγεθών bulk carriers, οι ισχυρές εξαγωγές από τη Γουινέα θα μπορούσαν επίσης να επιβραδύνουν τις διαλύσεις, εάν η προσφορά πλοίων δεν είναι επαρκής. Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από το 30% του βωξίτη που μεταφέρθηκε διά θαλάσσης πέρυσι μεταφέρθηκε με πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών.
Πηγή: Thurlestone Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ