
Η τεχνολογία του SERTICA Performance του RINA φέρνει επανάσταση στη διαχείριση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα πλοία μέσω ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και προγνωστικών μοντέλων μηχανικής μάθησης. Με τη χρήση ενός εκτεταμένου δικτύου αισθητήρων εγκατεστημένων στο πλοίο, το σύστημα καταγράφει κρίσιμες πληροφορίες, όπως κατανάλωση καυσίμου, ισχύ κινητήρων και γεννητριών, και δημιουργεί μια ολοκληρωμένη εικόνα της λειτουργικής απόδοσης.
Ένα από τα πιο καινοτόμα χαρακτηριστικά του SERTICA Performance είναι η ικανότητά του να συλλέγει δεδομένα κάθε πέντε λεπτά, επιτρέποντας προηγμένη παρακολούθηση και ανάλυση. Τα στοιχεία μεταδίδονται ασύρματα στη διαχείριση από ξηράς, παρέχοντας πίνακες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο, οι οποίοι επιτρέπουν συνεχή παρακολούθηση απόδοσης, κατανάλωσης και λειτουργικών παραμέτρων. Οι δυνατότητες ανίχνευσης ανωμαλιών και συγκριτικής αξιολόγησης της ενεργειακής αποδοτικότητας καθιστούν δυνατή την άμεση λήψη αποφάσεων για την επίτευξη του βέλτιστου επιχειρησιακού αποτελέσματος.
Στην πράξη, το SERTICA Performance δεν λειτουργεί μόνο ως εργαλείο καταγραφής, αλλά επιπλέον παράγει δυναμικά προγνωστικά μοντέλα, που βοηθούν στον εντοπισμό των βέλτιστων λειτουργικών σεναρίων. Μέσα από μηχανική μάθηση, δημιουργείται ένα ψηφιακό δίδυμο του πλοίου, το οποίο αναλύει παλαιότερα δεδομένα και μπορεί να προσομοιώσει μελλοντικές συνθήκες λειτουργίας, αξιολογώντας την πιθανή απόδοση σε διάφορα σενάρια ταξιδιού. Αυτό επιτρέπει την πρόβλεψη φθοράς, τη σύσταση συντήρησης σε κατάλληλες χρονικές στιγμές και την υιοθέτηση διορθωτικών ενεργειών πριν εμφανιστούν προβλήματα.
Η GNV, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για μια περισσότερο βιώσιμη ναυτιλία, εφάρμοσε το SERTICA Performance στο νέο της πλοίο, το «GNV Polaris», όπου δοκιμάστηκε από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του κατά το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα στην Ιταλία. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε συνεπή αποτελέσματα μεταξύ προβλέψεων και πραγματικών συνθηκών λειτουργίας, επιτρέποντας στην GNV να διαμορφώσει το βέλτιστο ενεργειακό προφίλ για τη γραμμή Γένοβα-Παλέρμο. Η υιοθέτηση του SERTICA Performance βοήθησε στη διαμόρφωση μιας στρατηγικής που μειώνει κατά 30% την κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς τις εκπομπές CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ