
Για καθοριστικό ρόλο και συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί πρωτοπόρο και ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως και κατέχει το 60% της ευρωπαϊκής, έκανε λόγο ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε δηλώσεις που παραχώρησε στο περιθώριο του “European Shipping Summit” που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες.
Όπως τόνισε ο Υπουργός, «Η Ευρώπη οφείλει να κατανοήσει και να ενσωματώσει στις στρατηγικές και τις πολιτικές της όλον αυτόν τον αναπτυξιακό όγκο της ελληνικής ναυτιλίας, με τέτοιο ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε να μη βρίσκεται σε αδυναμία έναντι των παγκόσμιων δεδομένων και των ανταγωνιστών».
Ακολουθεί αναλυτικά η δήλωση του κ. Κικίλια:
«Είναι μια πολύ σημαντική ευκαιρία να τονίσουμε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι πρωτοπόρος και ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως.
Το 20% του εμπορικού στόλου παγκοσμίως και μαζί με την ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελούν, κατά την άποψή μου, συγκριτικό πλεονέκτημα ανάπτυξης, εμπορίου και διαπραγματευτικής ισχύος για την Ευρώπη.
Η Ευρώπη οφείλει να το κατανοήσει αυτό και να ενσωματώσει στις στρατηγικές της και τις πολιτικές της όλον αυτόν τον αναπτυξιακό όγκο, με τέτοιο ρυθμιστικό πλαίσιο, έτσι ώστε να μην βρίσκεται σε αδυναμία έναντι των παγκόσμιων δεδομένων και των ανταγωνιστών.
Είναι προφανές ότι η ανάπτυξη στην Αμερική και η ανάπτυξη στην Κίνα είναι τόσο μεγάλη που η ευρωπαϊκή μας οικογένεια πρέπει να εφεύρει νέους τρόπους να ισχυροποιηθεί οικονομικά, αναπτυξιακά, εμπορικά και να είναι πιο ανταγωνιστική.
Προσβλέπω λοιπόν σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Προεδρία, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ενσωματώσουμε όλες αυτές τις καλές πρακτικές που θα οδηγήσουν σε ανταγωνιστικότητα, σε περαιτέρω ανάπτυξη και σε ισχύ για την ναυτιλία μας.
Άλλωστε, οι πρόσφατες κρίσεις- μία από αυτές ήταν η παγκόσμια κρίση Δημόσιας Υγείας- απέδειξαν ότι η ναυτιλία παίζει κομβικό και καίριο ρόλο στο πώς μεταφέρονται φορτία για την πρωτογενή παραγωγή, το εμπόριο, τη βιομηχανία και έχει φτάσει πλέον στο 70% σε ό,τι έχει να κάνει με τις μεταφορές στην Ευρώπη.
Θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε και θα στηρίξουμε τους ανθρώπους της ναυτιλίας σε όλα τα επίπεδα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε τους στόχους μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ‘Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies προχώρησε σε μια ακόμα χορηγική συνεργασία, αυτήν τη φορά με την κορυφαία ομάδα της άρσης βαρών. Η χορηγία παρουσιάστηκε στα γραφεία της…
Πείτε μας δυο λόγια για τη Phoenix Ltd. Η Phoenix Ltd είναι μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία προμήθειας ναυτιλιακών συστημάτων και ανταλλακτικών. Ιδρύθηκε το 1975…
Ρώσοι και Αμερικανοί εμπειρογνώμονες θα συζητήσουν τη Δευτέρα στο Ριάντ τρόπους εγγυήσεων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στη Μαύρη Θάλασσα, στις συνομιλίες για μια…
Η προσέλκυση των νέων σε ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα συνιστά τη νούμερο 1 πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπογράμμισε σε δηλώσεις της στο περιθώριο…
Υπερτριπλάσιος είναι ο αριθμός των επιχειρήσεων που έχουν ανοίξει μέσα στο 2025, σε σύγκριση με αυτές που έκλεισαν, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία…
Σε στάση αναμονής αναφορικά με τα επιτόκια παραμένουν οι κεντρικές τράπεζες. Συγκεκριμένα, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητα τα επιτόκιά της,…
Την υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας με τον κολοσσό των τακτικών γραμμών Maersk γνωστοποίησε πρόσφατα η DP World. Συγκεκριμένα, οι DP World και Maersk υπέγραψαν…
Το ράλι του χρυσού δεν έχει τελειώσει, καθώς το λεγόμενο «ασφαλές καταφύγιο» των επενδυτών καταγράφει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Ειδικότερα, πρόσφατα η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ