
Σε στάση αναμονής αναφορικά με τα επιτόκια παραμένουν οι κεντρικές τράπεζες.
Συγκεκριμένα, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητα τα επιτόκιά της, στο εύρος του 4,25% έως 4,50%, όπως είχε πράξει και στη συνεδρίαση του Ιανουαρίου. Παράλληλα, αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις της για την αμερικανική οικονομία. Ειδικότερα, εκτιμά πλέον πως η ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας θα είναι της τάξης του 1,7% φέτος, έναντι 2,1% που προέβλεπε μέχρι σήμερα, και αναμένει άνοδο του πληθωρισμού στο 2,7% από 2,5%.
Ίδια πολιτική ακολούθησε και η Τράπεζα της Αγγλίας (BoE) η οποία διατήρησε το βασικό της επιτόκιο αμετάβλητο στο 4,5%. Η απόφαση επιβεβαίωσε τις προσδοκίες των οικονομολόγων. «Υπάρχει μεγάλη οικονομική αβεβαιότητα αυτήν τη στιγμή», δήλωσε ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας, Άντριου Μπέιλι, σε ανακοίνωσή του.
Η Τράπεζα της Ιαπωνίας διατήρησε σταθερά τα επιτόκια την Τετάρτη 19 Μαρτίου κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για μεγάλη οικονομική αβεβαιότητα σε διεθνή κλίμακα. Η Τράπεζα της Ιαπωνίας άφησε να εννοηθεί ότι ο χρόνος περαιτέρω αυξήσεων των επιτοκίων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιπτώσεις των δυνητικά υψηλότερων δασμών των ΗΠΑ.
Στα χνάρια των υπολοίπων κεντρικών τραπεζών, αυτή της Κίνας διατήρησε το 1ετές βασικό επιτόκιο δανεισμού στο 3,1% και το 5ετές LPR στο 3,6%. «Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αναγνωρίζουν την ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική της χώρας, ενώ παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω των επίμονων πιέσεων στο μέλλον», δήλωσε ο επίκουρος καθηγητής Bruce Pang, αναφέροντας τους κινδύνους από τις εμπορικές εντάσεις, τη σταθερή πολιτική στάση της Fed και τα ήδη λεπτά καθαρά περιθώρια επιτοκίου των κινεζικών τραπεζών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία του SERTICA Performance του RINA φέρνει επανάσταση στη διαχείριση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα πλοία μέσω ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και προγνωστικών…
Η πρόσφατη περίοδος ηρεμίας στην Ερυθρά Θάλασσα μάλλον τελειώνει. Το γεγονός αυτό προκαλεί προβληματισμό στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς η επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη…
Σε νέο γεωτρητικό πρόγραμμα στη θάλασσα του Ισραήλ προχωράει από το 2026 η Energean, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη 20 Μαρτίου η εταιρεία προς τα…
Νωχελικότητα καταγράφεται στην εκκίνηση του 2025 στις πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς η αβεβαιότητα που πηγάζει από τις κλιμακούμενες γεωπολιτικές εντάσεις αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για…
Τριμερής συνεργασία των Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL), Namura Shipbuilding Co. Ltd. και Mitsubishi Shipbuilding Co. Ltd. στοχεύει στην υιοθέτηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού…
Το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου, το δεύτερο σημαντικότερο της Βρετανίας, άρχισε να δέχεται ορισμένες πτήσεις που προγραμματιζόταν αρχικά να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο του Χίθροου,…
Ο ‘Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies προχώρησε σε μια ακόμα χορηγική συνεργασία, αυτήν τη φορά με την κορυφαία ομάδα της άρσης βαρών. Η χορηγία παρουσιάστηκε στα γραφεία της…
Πείτε μας δυο λόγια για τη Phoenix Ltd. Η Phoenix Ltd είναι μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία προμήθειας ναυτιλιακών συστημάτων και ανταλλακτικών. Ιδρύθηκε το 1975…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ