
Η προσέλκυση των νέων σε ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα συνιστά τη νούμερο 1 πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπογράμμισε σε δηλώσεις της στο περιθώριο του European Shipping Summit, η Γενική Διευθύντρια του DG MOVE της ΕΕ, κ. Magda Kopczyńska.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι ζήτημα δεν συνιστά μονάχα η προσέλκυση αλλά και η διατήρηση του νέου εργατικού δυναμικού στα επαγγέλματα αυτά. Η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική, όπως αυτή έχει γνωστοποιηθεί από τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα περιλαμβάνει δεξιότητες για τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο αλλά και πρωτοβουλίες για την κατάρτιση και επανεκπαίδευση ναυτικών.
«Δεν πρέπει να εστιάσουμε μονάχα στα ναυπηγεία, αλλά και στους λιμένες και ευρύτερα λοιπούς ναυτιλιακούς τομείς» υπογράμμισε η κ. Kopczyńska. Η ορθή εκπαίδευση και επαρκής κατάρτιση είναι καθοριστικής σημασίας προκειμένου οι νέοι να νιώσουν διασφαλισμένοι για το μέλλον τους και να αντιμετωπίσουν τα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα ως έναν πιθανό κλάδο σταδιοδρομίας για τις ζωές τους.
Παράλληλα, η κ. Kopczyńska στάθηκε στο τι επιφυλάσσει το μέλλον της νομοθεσίας για τη ναυτιλία. Σύμφωνα με εκείνη, τα πρότυπα που θέτει η MLC δεν επαρκούν προκειμένου να καταστεί πιο θελκτικό το ναυτικό επάγγελμα.
Στο πλαίσιο αυτό, εκδήλωσε το ενδιαφέρον της για τις επόμενες συνεδριάσεις MEPC και για το τι θα συζητηθεί σε αυτές. «Σύμφωνα με πληθώρα εκθέσεων, ο κλάδος μεταφορών δεν περιλαμβάνεται στις κορυφαίες επιλογές καριέρας για τους περισσότερους Ευρωπαίους, ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές είναι ακόμα λιγότερο γνωστές και ελκυστικές».
Η κ. Kopczyńska ολοκλήρωσε τις δηλώσεις της, εστιάζοντας στα εξής: «Αυτός ο τομέας, όπως όλοι οι τομείς, δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς ανθρώπους. Πρέπει να βρούμε τρόπους και μεθόδους για να πείσουμε τις νεότερες γενιές ότι τα ναυτιλιακά επαγγέλματα οδηγούν σε σταδιοδρομίες προσανατολισμένες στο μέλλον και ανθεκτικές σε αυτό».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Mε την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας να είναι πιο επιτακτική από ποτέ, η ζήτηση για αλουμίνιο, ζωτικής σημασίας εμπόρευμα για την αποανθρακοποίηση,…
Νωχελικότητα καταγράφεται στην εκκίνηση του 2025 στις πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς η αβεβαιότητα που πηγάζει από τις κλιμακούμενες γεωπολιτικές εντάσεις αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για…
Η έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ (HKC) τον προσεχή Ιούνιο βρέθηκε στο επίκεντρο της εκδήλωσης που συνδιοργάνωσε την Τετάρτη 19 Μαρτίου…
Το σχέδιο του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την αναζωογόνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ μέσω των εσόδων από την επιβολή τελών στις προσεγγίσεις…
Θετικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις για τα Suezmaxes που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο. Όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, τα κέρδη των…
Η υπεράκτια έγχυση CO₂ αναφέρεται στη διαδικασία διοχέτευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) σε γεωλογικούς σχηματισμούς κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας, προκειμένου να αποθηκευτεί…
Toν κώδωνα του κινδύνου για την άνοδο των πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων σε πλοία στα Στενά της Μαλάκκα και στη Σιγκαπούρη (SOMS) κρούει το…
Η τεχνολογία του SERTICA Performance του RINA φέρνει επανάσταση στη διαχείριση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα πλοία μέσω ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και προγνωστικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ