
Την ανανέωση ενός μνημονίου κατανόησης (MoU), που είχαν υπογράψει πρώτη φορά το 2022, ανακοίνωσαν πρόσφατα η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) και ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM. Το MoU εστιάζει σε τρεις άξονες και υπογραμμίζει την κοινή δέσμευση των δύο πλευρών για την ενίσχυση της θέσης της Σιγκαπούρης ως κορυφαίου ναυτιλιακού κόμβου.
Αποανθρακοποίηση και ψηφιοποίηση
Βάσει του MoU, η CMA CGM θα προχωρήσει στην εγγραφή περισσότερων πλοίων της στο νηολόγιο της Σιγκαπούρης. Στην πλειονότητά τους τα εν λόγω πλοία θα καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα και θα συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση του στόλου της γαλλικής εταιρείας. Παράλληλα, η CMA CGM θα συμμετάσχει σε δοκιμές ανεφοδιασμού καυσίμων στον λιμένα της Σιγκαπούρης, προσφέροντας την τεχνογνωσία της στα εναλλακτικά καύσιμα.
Επιπλέον, οι δύο πλευρές θα συνεργαστούν ώστε να δημιουργήσουν ένα πιλοτικό σχέδιο για την αποτελεσματική και ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ πλοίου και ξηράς. Οι CMA CGM και MPA θα συμμετάσχουν επίσης σε πρωτοβουλίες με επίκεντρο την κυβερνοασφάλεια, με γνώμονα την ενίσχυση της ψηφιακής μετάβασης της ναυτιλίας.
Καινοτομία και περιφερειακή παρουσία
Η συνεργασία των CMA CGM και MPA στοχεύει ακόμα στην ανάπτυξη του «οικοσυστήματος» ναυτιλιακής καινοτομίας στη Σιγκαπούρη, μέσω θυγατρικών της γαλλικής εταιρείας. Η CMA CGM θα ενισχύσει επίσης την παρουσία της στην αγορά της Ασία με «ορμητήριο» τη Σιγκαπούρη, προσφέροντας νέες ναυτιλιακές υπηρεσίες και αξιοποιώντας τον λιμένα ως κόμβο μεταφόρτωσης.
Εργατικό δυναμικό
Τέλος, το MoU προβλέπει την ανάδειξη νέου έμψυχου δυναμικού από τη Σιγκαπούρη, μέσω προγραμμάτων ηγεσίας, ανταλλαγών, υποτροφιών και πρακτικής άσκησης. Η CMA CGM θα συνεργαστεί με το Maritime Energy Training Facility (METF) για την ανάπτυξη ενός προγράμματος εκπαίδευσης ναυτικών για θέματα σχετικά με τη διαχείριση των εναλλακτικών καυσίμων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ