
Ρεκόρ επιδόσεων σημείωσε το 2024 η κρουαζιέρα στη χώρα μας που αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς διεθνώς.
Σύμφωνα με στοιχεία της Λιμένων Ελλάδας ΕΛΙΜΕ οι συνολικές αφίξεις πλοίων ανήλθαν σε 5.490 και ο αριθμός των επισκεπτών σε 7.927.709 καταγράφοντας επιπλέον 260 αφίξεις πλοίων και 924.559 επιπλέον επισκέπτες έναντι του 2023.
Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2024 έναντι του 2023 είχαμε αύξηση 5% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 13,2% στον αριθμό των επιβατών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2023 με 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 7.003.150 επιβάτες.
Πρωτοπόρος σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας αναδεικνύεται για μια ακόμη χρονιά ο Πειραιάς με 1.730.000 περίπου επιβάτες και ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.345.837, η Μύκονος με 1.293.051 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, το Ηράκλειο, η Ρόδος, και το Κατάκολο.
Αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων ο Πειραιάς βρίσκεται στην πρώτη θέση με 810 προσεγγίσεις, ακολουθεί η Μύκονος με 768, η Σαντορίνη με 750 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, και η Πάτμος.
Τα περισσότερα λιμάνια παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις επιβατών έναντι του 2023 με πρωτοπόρο στην κατάταξη σε απόλυτους αριθμούς τον Πειραιά με 230.000 (+15,33%) και ακολούθως τη Μύκονο με 100.229 (+8,40%), τα Χανιά με 62.202 (+29%), τη Σαντορίνη με 46,869 (+4%) και το Κατάκολο με 10.168 (+ 5%)
Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο για τη χρονιά που πέρασε για την αγορά κρουαζιέρας είναι η επιλογή των ελληνικών λιμανιών για homeporting
Όπως είναι αναμενόμενο το λιμάνι του Πειραιά πρωτοστατεί στο homeporting με 635 αφίξεις και 1.110.000 επιβάτες που ξεκίνησαν και τελείωσαν το ταξίδι τους από τον Πειραιά. Ακολουθεί το λιμάνι της Κέρκυρας με 54 αφίξεις και 196.057 επιβάτες, το Ηράκλειο με 36 αφίξεις και 135.559 επιβάτες, το Λαύριο με 102 αφίξεις και 132.135 επιβάτες, και η Θεσσαλονίκη με 30 αφίξεις και 18.285 επιβάτες.
Για το 2025, παρά τα ιστορικά ρεκόρ των προηγούμενων ετών αναμένεται μια σημαντική αύξηση των αφίξεων πλοίων και επιβατών που όπως δείχνουν τα μέχρι σήμερα στοιχεία θα ξεπεράσει το 10%.
Στο μεταξύ οι κρουαζιέρες στη Σαντορίνη θα πραγματοποιούνται κανονικά, αφού κοινή υπουργική απόφαση δίνει το δικαίωμα κατάπλων των κρουαζιεροπλοίων υπο συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Οι κατάπλοι των κρουαζιεροπλοίων θα γίνονται ανοικτά του λιμανιού του Αθηνιού, και σε συγκεκριμένες ώρες, ώστε να μην επηρεάζονται τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντική άνοδο καταγράφουν οι κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου, στον απόηχο ταχύτατων εξελίξεων στο γεωπολιτικό προσκήνιο και αβεβαιότητας για το μέλλον των αγορών. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Τον στόλο της συνεχίζει να επεκτείνει η Odfjell, η οποία πρόσφατα παρέλαβε δύο εξειδικευμένα chemical tankers. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση, η εταιρεία παρέλαβε…
Εν μέσω όξυνσης του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, το Πεκίνο ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να αναστείλουν τις παραλαβές αεροσκαφών από…
Η ανάγκη για την εφαρμογή της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου (Onboard Carbon Capture and Storage – OCCS) εντείνεται…
Στο αμερικανικό LNG εστιάζει πρόσφατη στρατηγική συμφωνία του κολοσσού ενέργειας TotalEnergies. Ειδικότερα, η TotalEnergies ήλθε σε συμφωνία με την αμερικανική NextDecade για την παροχή…
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε πιλοτικός ανεφοδιασμός πλοίου με αμμωνία στο λιμάνι του Ρότερνταμ, εξέλιξη που αντανακλά πρόοδο στον αγώνα της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας. Ειδικότερα,…
Μια νέα τεχνολογική λύση για τη μείωση της ολίσθησης μεθανίου έρχεται να δώσει η Wärtsilä, με την παρουσίαση της νέας της εφαρμογής Spark Gas…
Ο στόλος της CMA CGM συνεχίζει να αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς. Πιο συγκεκριμένα, ο κολοσσός της ναυτιλίας τακτικών γραμμών παρέλαβε ένα containership-μεγαθήριο, μεταφορικής ικανότητας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ