
Ρεκόρ επιδόσεων σημείωσε το 2024 η κρουαζιέρα στη χώρα μας που αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς διεθνώς.
Σύμφωνα με στοιχεία της Λιμένων Ελλάδας ΕΛΙΜΕ οι συνολικές αφίξεις πλοίων ανήλθαν σε 5.490 και ο αριθμός των επισκεπτών σε 7.927.709 καταγράφοντας επιπλέον 260 αφίξεις πλοίων και 924.559 επιπλέον επισκέπτες έναντι του 2023.
Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2024 έναντι του 2023 είχαμε αύξηση 5% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 13,2% στον αριθμό των επιβατών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2023 με 5.230 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 7.003.150 επιβάτες.
Πρωτοπόρος σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας αναδεικνύεται για μια ακόμη χρονιά ο Πειραιάς με 1.730.000 περίπου επιβάτες και ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.345.837, η Μύκονος με 1.293.051 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, το Ηράκλειο, η Ρόδος, και το Κατάκολο.
Αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων ο Πειραιάς βρίσκεται στην πρώτη θέση με 810 προσεγγίσεις, ακολουθεί η Μύκονος με 768, η Σαντορίνη με 750 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Ηράκλειο, και η Πάτμος.
Τα περισσότερα λιμάνια παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις επιβατών έναντι του 2023 με πρωτοπόρο στην κατάταξη σε απόλυτους αριθμούς τον Πειραιά με 230.000 (+15,33%) και ακολούθως τη Μύκονο με 100.229 (+8,40%), τα Χανιά με 62.202 (+29%), τη Σαντορίνη με 46,869 (+4%) και το Κατάκολο με 10.168 (+ 5%)
Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο για τη χρονιά που πέρασε για την αγορά κρουαζιέρας είναι η επιλογή των ελληνικών λιμανιών για homeporting
Όπως είναι αναμενόμενο το λιμάνι του Πειραιά πρωτοστατεί στο homeporting με 635 αφίξεις και 1.110.000 επιβάτες που ξεκίνησαν και τελείωσαν το ταξίδι τους από τον Πειραιά. Ακολουθεί το λιμάνι της Κέρκυρας με 54 αφίξεις και 196.057 επιβάτες, το Ηράκλειο με 36 αφίξεις και 135.559 επιβάτες, το Λαύριο με 102 αφίξεις και 132.135 επιβάτες, και η Θεσσαλονίκη με 30 αφίξεις και 18.285 επιβάτες.
Για το 2025, παρά τα ιστορικά ρεκόρ των προηγούμενων ετών αναμένεται μια σημαντική αύξηση των αφίξεων πλοίων και επιβατών που όπως δείχνουν τα μέχρι σήμερα στοιχεία θα ξεπεράσει το 10%.
Στο μεταξύ οι κρουαζιέρες στη Σαντορίνη θα πραγματοποιούνται κανονικά, αφού κοινή υπουργική απόφαση δίνει το δικαίωμα κατάπλων των κρουαζιεροπλοίων υπο συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Οι κατάπλοι των κρουαζιεροπλοίων θα γίνονται ανοικτά του λιμανιού του Αθηνιού, και σε συγκεκριμένες ώρες, ώστε να μην επηρεάζονται τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ‘Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies προχώρησε σε μια ακόμα χορηγική συνεργασία, αυτήν τη φορά με την κορυφαία ομάδα της άρσης βαρών. Η χορηγία παρουσιάστηκε στα γραφεία της…
Πείτε μας δυο λόγια για τη Phoenix Ltd. Η Phoenix Ltd είναι μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία προμήθειας ναυτιλιακών συστημάτων και ανταλλακτικών. Ιδρύθηκε το 1975…
Ρώσοι και Αμερικανοί εμπειρογνώμονες θα συζητήσουν τη Δευτέρα στο Ριάντ τρόπους εγγυήσεων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στη Μαύρη Θάλασσα, στις συνομιλίες για μια…
Η προσέλκυση των νέων σε ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα συνιστά τη νούμερο 1 πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπογράμμισε σε δηλώσεις της στο περιθώριο…
Σε στάση αναμονής αναφορικά με τα επιτόκια παραμένουν οι κεντρικές τράπεζες. Συγκεκριμένα, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητα τα επιτόκιά της,…
Για καθοριστικό ρόλο και συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας, που αποτελεί πρωτοπόρο και ηγέτιδα δύναμη παγκοσμίως και κατέχει το 60% της ευρωπαϊκής, έκανε λόγο…
Την υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας με τον κολοσσό των τακτικών γραμμών Maersk γνωστοποίησε πρόσφατα η DP World. Συγκεκριμένα, οι DP World και Maersk υπέγραψαν…
Στο πλαίσιο της ετήσιας ναυτιλιακής συνάντησης της Ευρώπης, European Shipping Summit, η Deloitte παρουσίασε τα ευρήματα έρευνάς της για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ