
Η παλιρροϊκή ενέργεια αποτελεί μία από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια των παλιρροιών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η δυνατότητα πρόβλεψης των παλιρροϊκών ρευμάτων προσφέρει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ανανεώσιμων πηγών, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο καθίσταται δυνατή η συνεχής και αξιόπιστη παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.
Στο πλαίσιο της παραπάνω τεχνολογικής εξέλιξης, το έργο NH1 της Normandie Hydroliennes αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο καινοτόμα και σημαντικά εγχειρήματα στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα πιλοτικό, εμπορικής κλίμακας παλιρροϊκό έργο, το οποίο επιλέχθηκε ως νικητής του Ταμείου Καινοτομίας 2023 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση 31,3 εκατ. ευρώ. Η στήριξη αυτή αποτελεί ένα ορόσημο για τη Γαλλία, η οποία διαθέτει το δεύτερο ισχυρότερο παλιρροϊκό ρεύμα στην Ευρώπη, με εκτιμώμενη δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας 15 έως 18 TWh ετησίως, ποσότητα αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες 8 εκατ. ανθρώπων.
Το έργο NH1 στηρίζεται στην ανάπτυξη της Proteus AR3000, μιας τουρμπίνας οριζόντιου άξονα, η οποία αποτελεί την πιο ισχυρή και αποδοτική τεχνολογία του είδους της σε εμπορική λειτουργία. Οι τέσσερις τουρμπίνες που θα εγκατασταθούν στο πλαίσιο του έργου θα παράγουν 34 GWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, συνεισφέροντας στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας. Κατασκευασμένες στο Cherbourg, αυτές οι τουρμπίνες θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για 15.000 ανθρώπους έως το 2028, ανοίγοντας τον δρόμο για την επέκταση της παλιρροϊκής τεχνολογίας στη Γαλλία και στην Ευρώπη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ