
Καθώς η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) παραμένει προαιρετική στην Ασία, οι αναλυτές της αγοράς «βλέπουν» προσεχώς πλεόνασμα προσφοράς SAF στην ασιατική αγορά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η παραγωγική ικανότητα της Ασίας αναμένεται να υπερβεί την περιφερειακή ζήτηση το 2025 και το 2026, καθώς νέα έργα παραγωγής SAF τίθενται σε λειτουργία. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές SAF της Ασίας αναμένεται να αυξηθούν, ενώ στις τιμές των καυσίμων εκτιμάται ότι θα ασκηθεί καθοδική πίεση.
Βάσει στοιχείων της Argus Consulting, η παραγωγική ικανότητα SAF της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να αγγίξει τους 3,5 εκατ. τόνους ετησίως (77.671 βαρέλια ημερησίως) έως τα τέλη του 2025. Σημειώνεται ότι η παραγωγική ικανότητα το 2024 ανήλθε στους 1,24 εκατ. τόνους.
Οι εκτιμήσεις αυτές εγείρουν ανησυχία στις τάξεις των παραγωγών SAF της Ασίας, οι οποίοι θα αντιμετωπίσουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα, εφόσον η περιφερειακή ζήτηση παραμείνει νωχελική και οι τιμές μειωθούν. Στον αντίποδα, το διαφαινόμενο πλεόνασμα προσφοράς φέρνει «χαμόγελα» στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές των καυσίμων.
Όσον αφορά την υποχρεωτική χρήση SAF, που θα μπορούσε να τονώσει την ασιατική ζήτηση, μια τέτοια απαίτηση δεν αναμένεται να εφαρμοστεί άμεσα. Η πρώτη απαίτηση στην Ασία θα υιοθετηθεί το 2026 από τη Σιγκαπούρη και την Ταϊλάνδη, οι οποίες θα επιβάλουν απαίτηση χρήσης 1% SAF στους αερομεταφορείς. Όπως υπογραμμίζει το Reuters, οι εν λόγω απαιτήσεις αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση SAF στις συγκεκριμένες χώρες σε περίπου 14% της παραγωγικής τους ικανότητας έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Μελίνα Τραυλού, και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ συναντήθηκαν σήμερα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο…
Ο κ. Νικόλας Πατέρας παρέδωσε σήμερα πέντε νέα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ.Μιχάλη Χρυσοχοιδη και στον Αρχηγό της Ελληνικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαρτίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Σε νέα στρατηγική κίνηση στην αγορά δεξαμενόπλοιων προχώρησε η TEN με επικεφαλής τον δρα Νίκο Τσάκο. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
H μετοχική σύνθεση της Star Bulk Carriers, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά μεταβλήθηκε πρόσφατα, καθώς η Famatown Finance Limited απέκτησε 11,8 εκατ. μετοχές…
Ακάθεκτη παραμένει η στρατηγική ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και με τους δασμούς να πέφτουν «βροχή» εκατέρωθεν, οι εισαγωγές αμερικανικού LNG από την Κίνα μοιάζουν να έχουν…
Σε ρότα αντίθετη από εκείνη που ακολουθείται τα τελευταία έτη, οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν στο επίκεντρό τους τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ