
Καθώς η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) παραμένει προαιρετική στην Ασία, οι αναλυτές της αγοράς «βλέπουν» προσεχώς πλεόνασμα προσφοράς SAF στην ασιατική αγορά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η παραγωγική ικανότητα της Ασίας αναμένεται να υπερβεί την περιφερειακή ζήτηση το 2025 και το 2026, καθώς νέα έργα παραγωγής SAF τίθενται σε λειτουργία. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές SAF της Ασίας αναμένεται να αυξηθούν, ενώ στις τιμές των καυσίμων εκτιμάται ότι θα ασκηθεί καθοδική πίεση.
Βάσει στοιχείων της Argus Consulting, η παραγωγική ικανότητα SAF της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να αγγίξει τους 3,5 εκατ. τόνους ετησίως (77.671 βαρέλια ημερησίως) έως τα τέλη του 2025. Σημειώνεται ότι η παραγωγική ικανότητα το 2024 ανήλθε στους 1,24 εκατ. τόνους.
Οι εκτιμήσεις αυτές εγείρουν ανησυχία στις τάξεις των παραγωγών SAF της Ασίας, οι οποίοι θα αντιμετωπίσουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα, εφόσον η περιφερειακή ζήτηση παραμείνει νωχελική και οι τιμές μειωθούν. Στον αντίποδα, το διαφαινόμενο πλεόνασμα προσφοράς φέρνει «χαμόγελα» στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες διαμαρτύρονται για τις υψηλές τιμές των καυσίμων.
Όσον αφορά την υποχρεωτική χρήση SAF, που θα μπορούσε να τονώσει την ασιατική ζήτηση, μια τέτοια απαίτηση δεν αναμένεται να εφαρμοστεί άμεσα. Η πρώτη απαίτηση στην Ασία θα υιοθετηθεί το 2026 από τη Σιγκαπούρη και την Ταϊλάνδη, οι οποίες θα επιβάλουν απαίτηση χρήσης 1% SAF στους αερομεταφορείς. Όπως υπογραμμίζει το Reuters, οι εν λόγω απαιτήσεις αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση SAF στις συγκεκριμένες χώρες σε περίπου 14% της παραγωγικής τους ικανότητας έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ