
Ο ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στη γεωπολιτική ισχύ της Ευρώπης παραμένει καθοριστικός, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ECSA European Shipowners.
Ειδικότερα, επικαλούμενη στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Deloitte και μελέτης της CE Delft, η ECSA υπογραμμίζει ότι παρότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, σε ευρωπαϊκά χέρια βρίσκεται το 35% του παγκόσμιου στόλου.
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές διαχειρίζονται το 30% των bulk carriers, το 44% των containerships, το 35% των tankers και το 33% των LNG carriers, γεγονός που καθιστά την ΕΕ ηγέτιδα δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.
Παράλληλα, η έρευνα της Deloitte εστιάζει στην ανάγκη διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, παρότι το ισχύον ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, υπάρχουν περαιτέρω πρωτοβουλίες που δύνανται να παρθούν. Σε αυτές, μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται η κάλυψη του επενδυτικού κενού αναφορικά με την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση της γραφειοκρατίας και η ευθυγράμμιση ευρωπαϊκών νομοθεσιών με διεθνείς κανονισμούς.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA European Shipowners, Σωτήρης Ράπτης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η ναυτιλία συνιστά ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια της ευρωπαϊκής ενέργειας και των ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού, ενώ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης».
Επιπλέον, πρόσθεσε: «Ο ευρωπαϊκός στόλος και η χωρητικότητά του αυξάνονται, όμως άλλοι αυξάνονται ταχύτερα. Για να διατηρηθεί η ισχύς της ναυτιλίας ως asset υψηλής γεωπολιτικής σημασίας για την Ευρώπη, πρέπει να η ανταγωνιστικότητά της διεθνώς να υποστηριχθεί και να δρομολογηθούν επενδύσεις στην ενεργειακή μετάβαση».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Μελίνα Τραυλού, και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ συναντήθηκαν σήμερα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο…
Ο κ. Νικόλας Πατέρας παρέδωσε σήμερα πέντε νέα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ.Μιχάλη Χρυσοχοιδη και στον Αρχηγό της Ελληνικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαρτίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Σε νέα στρατηγική κίνηση στην αγορά δεξαμενόπλοιων προχώρησε η TEN με επικεφαλής τον δρα Νίκο Τσάκο. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
H μετοχική σύνθεση της Star Bulk Carriers, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά μεταβλήθηκε πρόσφατα, καθώς η Famatown Finance Limited απέκτησε 11,8 εκατ. μετοχές…
Ακάθεκτη παραμένει η στρατηγική ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και με τους δασμούς να πέφτουν «βροχή» εκατέρωθεν, οι εισαγωγές αμερικανικού LNG από την Κίνα μοιάζουν να έχουν…
Σε ρότα αντίθετη από εκείνη που ακολουθείται τα τελευταία έτη, οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν στο επίκεντρό τους τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ