
Ο ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στη γεωπολιτική ισχύ της Ευρώπης παραμένει καθοριστικός, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ECSA European Shipowners.
Ειδικότερα, επικαλούμενη στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Deloitte και μελέτης της CE Delft, η ECSA υπογραμμίζει ότι παρότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, σε ευρωπαϊκά χέρια βρίσκεται το 35% του παγκόσμιου στόλου.
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές διαχειρίζονται το 30% των bulk carriers, το 44% των containerships, το 35% των tankers και το 33% των LNG carriers, γεγονός που καθιστά την ΕΕ ηγέτιδα δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.
Παράλληλα, η έρευνα της Deloitte εστιάζει στην ανάγκη διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, παρότι το ισχύον ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, υπάρχουν περαιτέρω πρωτοβουλίες που δύνανται να παρθούν. Σε αυτές, μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται η κάλυψη του επενδυτικού κενού αναφορικά με την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων, η μείωση της γραφειοκρατίας και η ευθυγράμμιση ευρωπαϊκών νομοθεσιών με διεθνείς κανονισμούς.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA European Shipowners, Σωτήρης Ράπτης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η ναυτιλία συνιστά ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια της ευρωπαϊκής ενέργειας και των ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού, ενώ βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης».
Επιπλέον, πρόσθεσε: «Ο ευρωπαϊκός στόλος και η χωρητικότητά του αυξάνονται, όμως άλλοι αυξάνονται ταχύτερα. Για να διατηρηθεί η ισχύς της ναυτιλίας ως asset υψηλής γεωπολιτικής σημασίας για την Ευρώπη, πρέπει να η ανταγωνιστικότητά της διεθνώς να υποστηριχθεί και να δρομολογηθούν επενδύσεις στην ενεργειακή μετάβαση».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ,…
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων, όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα…
Στους πρώτους δεσμευτικούς στόχους της ναυτιλίας, για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, συμφώνησε σήμερα ο ΙΜΟ. Σε σχετική ανακοίνωση,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ