
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές σε συνθήκες πλήρους ισχύος για τον κινητήρα X-DF-A της WinGD, έναν από τους πρώτους κινητήρες στον κόσμο που λειτουργεί με 100% καύσιμο αμμωνίας. Χωρίς να απαιτείται σύστημα αφαίρεσης της άκαυστης αμμωνίας (ASC) ή άλλες τεχνολογίες επεξεργασίας καυσαερίων, η καινοτόμος μηχανή επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας Μηχανών της WinGD στη Winterthur, όπου οι μηχανικοί έθεσαν τον κινητήρα σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές που θα αντιμετωπίσει στη θάλασσα. Ο κινητήρας λειτουργούσε στο μέγιστο της ισχύος του, όπως ακριβώς θα γινόταν σε ένα εμπορικό πλοίο που διασχίζει τους ωκεανούς με πλήρες φορτίο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η θερμική απόδοση του κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας είναι ισάξια με εκείνη του ντίζελ, διατηρώντας υψηλή απόδοση και αξιοπιστία.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα είναι η χαμηλή κατανάλωση του καυσίμου-οδηγού στο 5% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε στη μέγιστη ισχύ του. Συνεπώς η μηχανή μπορεί να λειτουργεί κυρίως με αμμωνία, χρησιμοποιώντας ελάχιστη ποσότητα καυσίμου-οδηγού μόνο για την αρχική ανάφλεξη.
Οι έλεγχοι εκπομπών ρύπων επιβεβαίωσαν ότι οι εκπομπές αμμωνίας (NH₃) διατηρούνται κάτω από 10 ppm, ενώ οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (N₂O) παραμένουν κάτω από 3 ppm. Οι εκπομπές NOₓ, που παράγονται κατά την καύση αμμωνίας, ήταν σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες που παράγει ένας συμβατικός κινητήρας ντίζελ. Το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι όλα αυτά τα εξαιρετικά αποτελέσματα επιτεύχθηκαν χωρίς την ανάγκη χρήσης φίλτρων ή άλλων συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων.
Ο νέος κινητήρας X-DF-A θα αρχίσει να παραδίδεται στα μέσα του 2025, με τις πρώτες μονάδες να χρησιμοποιούνται από την Exmar LPG για πλοία μεταφοράς αμμωνίας και από την CMB.Tech για φορτηγά πλοία χύδην φορτίου. Οι κινητήρες αυτοί θα έχουν διαμέτρους 52 εκ. και 72 εκ., ενώ θα κατασκευαστούν σε Κορέα και Κίνα. Η αγορά έχει ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτή τη νέα τεχνολογία, καθώς η WinGD έχει εξασφαλίσει σχεδόν 30 παραγγελίες για τον X-DF-A, καλύπτοντας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια και LPG/ammonia carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Μελίνα Τραυλού, και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ συναντήθηκαν σήμερα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο…
Ο κ. Νικόλας Πατέρας παρέδωσε σήμερα πέντε νέα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ.Μιχάλη Χρυσοχοιδη και στον Αρχηγό της Ελληνικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαρτίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Σε νέα στρατηγική κίνηση στην αγορά δεξαμενόπλοιων προχώρησε η TEN με επικεφαλής τον δρα Νίκο Τσάκο. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
H μετοχική σύνθεση της Star Bulk Carriers, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά μεταβλήθηκε πρόσφατα, καθώς η Famatown Finance Limited απέκτησε 11,8 εκατ. μετοχές…
Ακάθεκτη παραμένει η στρατηγική ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και με τους δασμούς να πέφτουν «βροχή» εκατέρωθεν, οι εισαγωγές αμερικανικού LNG από την Κίνα μοιάζουν να έχουν…
Σε ρότα αντίθετη από εκείνη που ακολουθείται τα τελευταία έτη, οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν στο επίκεντρό τους τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ