
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές σε συνθήκες πλήρους ισχύος για τον κινητήρα X-DF-A της WinGD, έναν από τους πρώτους κινητήρες στον κόσμο που λειτουργεί με 100% καύσιμο αμμωνίας. Χωρίς να απαιτείται σύστημα αφαίρεσης της άκαυστης αμμωνίας (ASC) ή άλλες τεχνολογίες επεξεργασίας καυσαερίων, η καινοτόμος μηχανή επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας Μηχανών της WinGD στη Winterthur, όπου οι μηχανικοί έθεσαν τον κινητήρα σε συνθήκες παρόμοιες με αυτές που θα αντιμετωπίσει στη θάλασσα. Ο κινητήρας λειτουργούσε στο μέγιστο της ισχύος του, όπως ακριβώς θα γινόταν σε ένα εμπορικό πλοίο που διασχίζει τους ωκεανούς με πλήρες φορτίο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η θερμική απόδοση του κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας είναι ισάξια με εκείνη του ντίζελ, διατηρώντας υψηλή απόδοση και αξιοπιστία.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα είναι η χαμηλή κατανάλωση του καυσίμου-οδηγού στο 5% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε στη μέγιστη ισχύ του. Συνεπώς η μηχανή μπορεί να λειτουργεί κυρίως με αμμωνία, χρησιμοποιώντας ελάχιστη ποσότητα καυσίμου-οδηγού μόνο για την αρχική ανάφλεξη.
Οι έλεγχοι εκπομπών ρύπων επιβεβαίωσαν ότι οι εκπομπές αμμωνίας (NH₃) διατηρούνται κάτω από 10 ppm, ενώ οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (N₂O) παραμένουν κάτω από 3 ppm. Οι εκπομπές NOₓ, που παράγονται κατά την καύση αμμωνίας, ήταν σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες που παράγει ένας συμβατικός κινητήρας ντίζελ. Το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι όλα αυτά τα εξαιρετικά αποτελέσματα επιτεύχθηκαν χωρίς την ανάγκη χρήσης φίλτρων ή άλλων συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων.
Ο νέος κινητήρας X-DF-A θα αρχίσει να παραδίδεται στα μέσα του 2025, με τις πρώτες μονάδες να χρησιμοποιούνται από την Exmar LPG για πλοία μεταφοράς αμμωνίας και από την CMB.Tech για φορτηγά πλοία χύδην φορτίου. Οι κινητήρες αυτοί θα έχουν διαμέτρους 52 εκ. και 72 εκ., ενώ θα κατασκευαστούν σε Κορέα και Κίνα. Η αγορά έχει ήδη δείξει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτή τη νέα τεχνολογία, καθώς η WinGD έχει εξασφαλίσει σχεδόν 30 παραγγελίες για τον X-DF-A, καλύπτοντας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια και LPG/ammonia carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ