
Δεδομένα για το παγκόσμιο εμπόριο και τον αντίκτυπο των δασμών παρουσίασε η UNCTAD μέσω του Global Trade Update.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της UNCTAD, τα δύο τρίτα του εμπορίου πραγματοποιούνται χωρίς δασμούς λόγω διακρατικών εμπορικών συμφωνιών. Στον αντίποδα, τα επίπεδα δασμών που εφαρμόζονται στο υπόλοιπο διεθνές εμπόριο είναι συχνά πολύ υψηλά, με σημαντικές διαφορές μεταξύ των διαφορετικών κλάδων. Η γεωργία παραμένει ιδιαίτερα προστατευμένη, η μεταποίηση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει εμπορικούς φραγμούς σε βασικούς κλάδους, ενώ οι πρώτες ύλες γενικά επωφελούνται από χαμηλούς δασμούς. Ακόμη, οι αναπτυσσόμενες χώρες αντιμετωπίζουν υψηλότερους δασμούς που περιορίζουν την πρόσβαση στις διεθνείς αγορές. Εν τω μεταξύ, τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα είδη ένδυσης εξακολουθούν να υπόκεινται σε μερικούς από τους υψηλότερους δασμούς (οι εισαγωγικοί δασμοί προσεγγίζουν κατά μέσο όρο το 6%), περιορίζοντας την ανταγωνιστικότητα των αναπτυσσόμενων χωρών σε αυτούς τους κλάδους, σημειώνει η UNCTAD.
Από τα βασικά ευρήματα του μηνιαίου report είναι ότι η κλιμάκωση των δασμών αποθαρρύνει τις αναπτυσσόμενες οικονομίες να εξάγουν αγαθά προστιθέμενης αξίας, εμποδίζοντας την εκβιομηχάνιση. Πρόκειται για την πρακτική της εφαρμογής υψηλότερων δασμών στα τελικά προϊόντα από ό,τι στις πρώτες ύλες ή στις ενδιάμεσες εισροές. Σχεδιασμένη για την προστασία των εγχώριων βιομηχανιών, αυτή η δασμολογική δομή αποθαρρύνει επίσης τη μεταποίηση σε χώρες που παράγουν πρώτες ύλες, δημιουργώντας αντικίνητρο για την ανέλιξη της αλυσίδας αξίας.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία του εμπορίου το 2024 αυξήθηκε κατά 3,7% ή $1,2 τρισ., στα $33 τρισ., ενώ ανάπτυξη σημειώθηκε σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, με εξαίρεση την Κεντρική Ασία και την Ευρώπη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα παράσχει συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπερταμείο, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο της Ελλάδας, για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας βασικών ελληνικών…
Τελευταία Ενημέρωση: 23/04 – 13.58 Ισχυρός σεισμός 6,2 βαθμών σημειώθηκε σήμερα κοντά στην Κωνσταντινούπολη, ανακοίνωσε η υπηρεσία Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Εκτάκτων Καταστάσεων της…
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World…
Στην κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού στο Ceyhan στα Άδανα της Τουρκίας προχωρά η Stolthaven Terminals, θυγατρική της νορβηγικής Stolt-Nielsen, σε συνεργασία με τη…
Τα ινδικά διυλιστήρια συνεχίζουν να εισάγουν ασταμάτητα το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, από πλευράς κόστους, ρωσικό αργό. Το γεγονός αυτό, υποστηρίζει δημοσίευμα του Reuters, ώθησε το…
Ευοίωνα είναι τα μηνύματα για τη ναυσιπλοΐα στον Ρήνο, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα συνέβαλαν στη σημαντική άνοδο…
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας…
Το ανελέητο οικονομικό σφυροκόπημα των ΗΠΑ στο Ιράν συνεχίζεται, με την Ουάσιγκτον να θέτει στο στόχαστρο και το LPG. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ