
Διαχειριστές πλοίων και επαγγελματίες του ναυτιλιακού κλάδου ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να κατανοήσουν τα αίτια των θανάτων ναυτικών και προσωπικού ξηράς σε κλειστούς χώρους πλοίων.
Η InterManager, το The Nautical Institute και το IMarEST συνεργάστηκαν προκειμένου να αποκτήσουν επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε κλειστούς χώρους στα πλοία. Στο πλαίσιο αυτό, από κοινού εκκίνησαν μια έρευνα στον κλάδο, η οποία έχει ως στόχο να συγκεντρώσει τα σχόλια όσων εργάζονται σε πλοία, ώστε να εμβαθύνουν στα αίτια των ατυχημάτων.
Η λεπτομερής διαδικτυακή έρευνα, η οποία μπορεί να συμπληρωθεί ανώνυμα, ζητά από τους ναυτικούς να προσδιορίσουν ποιες πτυχές της εισόδου σε κλειστούς χώρους ενέχουν κινδύνους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των ατυχημάτων σε κλειστούς χώρους πλοίων σε ετήσια βάση δεν έχει μειωθεί σημαντικά από το 1998, όταν η InterManager άρχισε να καταρτίζει στατιστικά στοιχεία. Τόσο το 2022 όσο και το 2023 καταγράφηκαν 14 ατυχήματα σε κλειστούς χώρους. Τα αρχικά στοιχεία για το 2024 δείχνουν ότι 11 καταγεγραμμένα ατυχήματα είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο οκτώ ναυτικών, αν και η καταγραφή συμβάντων είναι ως γνωστόν αργή και ετεροχρονισμένη. Για παράδειγμα, η InterManager σημειώνει ότι ένα ατύχημα που αναφέρθηκε στην ενότητα διερεύνησης ατυχημάτων του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους συνέβη στην πραγματικότητα το 2015!
Αναλύοντας τα στατιστικά στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, η InterManager σημειώνει ότι η πλειονότητα των ατυχημάτων σε κλειστούς χώρους αφορά σε αξιωματικούς ή λιμενεργάτες, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό περιστατικών λαμβάνει χώρα σε bulk carriers (41%) και δεξαμενόπλοια (23%).
Για την έρευνα έχουν συλλεχθεί μέχρι στιγμής πάνω από 5.000 απαντήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δυνατότητα να επισκεφθούν τη φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ, το υποβρύχιο ΚΑΤΣΩΝΗΣ και την πυραυλάκατο ΡΙΤΣΟΣ θα έχουν οι πολίτες από την Παρασκευή 21 έως την…
Τα σύνολα δεδομένων για τον παγκόσμιο πληθυσμό, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη λήψη αποφάσεων από κυβερνήσεις και θεσμικά όργανα, ενδέχεται να υποεκτιμούν…
Εντολή για εντατικοποίηση των ελέγχων και την άμεση διενέργεια εκτάκτων επιθεωρήσεων, οι οποίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν σε σύντομο χρόνο, εξέδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Σημαντική επιβράδυνση καταγράφεται στις ασιατικές εισαγωγές θερμικού άνθρακα, απότοκο της χαμηλής ζήτησης από πλευράς Κίνας και Ινδίας. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίστηκε (και) το 2024 η ανάπτυξη έργων ΑΠΕ και χαμηλών εκπομπών άνθρακα στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση των Solar Energy…
Προς τα επάνω σπρώχνουν τους ναύλους των Capesizes οι διά θαλάσσης ροές βωξίτη, παρά την πτώση στη διακίνηση άνθρακα. Συνεπώς, σύμφωνα με δεδομένα της…
Η φετινή σοδειά σιταριού της Ρωσίας διαφαίνεται ισχυρή, με τις τελευταίες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για περίπου 145 εκατ. τόνους. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετικό…
Ποσότητες LNG-ρεκόρ για ναυτιλιακή χρήση παρέδωσε το 2024 η Shell, ενισχύοντας τη χρήση του καυσίμου που θεωρείται κλειδί για την ενεργειακή μετάβαση του παγκόσμιου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ