
Διαχειριστές πλοίων και επαγγελματίες του ναυτιλιακού κλάδου ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να κατανοήσουν τα αίτια των θανάτων ναυτικών και προσωπικού ξηράς σε κλειστούς χώρους πλοίων.
Η InterManager, το The Nautical Institute και το IMarEST συνεργάστηκαν προκειμένου να αποκτήσουν επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε κλειστούς χώρους στα πλοία. Στο πλαίσιο αυτό, από κοινού εκκίνησαν μια έρευνα στον κλάδο, η οποία έχει ως στόχο να συγκεντρώσει τα σχόλια όσων εργάζονται σε πλοία, ώστε να εμβαθύνουν στα αίτια των ατυχημάτων.
Η λεπτομερής διαδικτυακή έρευνα, η οποία μπορεί να συμπληρωθεί ανώνυμα, ζητά από τους ναυτικούς να προσδιορίσουν ποιες πτυχές της εισόδου σε κλειστούς χώρους ενέχουν κινδύνους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των ατυχημάτων σε κλειστούς χώρους πλοίων σε ετήσια βάση δεν έχει μειωθεί σημαντικά από το 1998, όταν η InterManager άρχισε να καταρτίζει στατιστικά στοιχεία. Τόσο το 2022 όσο και το 2023 καταγράφηκαν 14 ατυχήματα σε κλειστούς χώρους. Τα αρχικά στοιχεία για το 2024 δείχνουν ότι 11 καταγεγραμμένα ατυχήματα είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο οκτώ ναυτικών, αν και η καταγραφή συμβάντων είναι ως γνωστόν αργή και ετεροχρονισμένη. Για παράδειγμα, η InterManager σημειώνει ότι ένα ατύχημα που αναφέρθηκε στην ενότητα διερεύνησης ατυχημάτων του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους συνέβη στην πραγματικότητα το 2015!
Αναλύοντας τα στατιστικά στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, η InterManager σημειώνει ότι η πλειονότητα των ατυχημάτων σε κλειστούς χώρους αφορά σε αξιωματικούς ή λιμενεργάτες, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό περιστατικών λαμβάνει χώρα σε bulk carriers (41%) και δεξαμενόπλοια (23%).
Για την έρευνα έχουν συλλεχθεί μέχρι στιγμής πάνω από 5.000 απαντήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H μετοχική σύνθεση της Star Bulk Carriers, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά μεταβλήθηκε πρόσφατα, καθώς η Famatown Finance Limited απέκτησε 11,8 εκατ. μετοχές…
Ακάθεκτη παραμένει η στρατηγική ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και με τους δασμούς να πέφτουν «βροχή» εκατέρωθεν, οι εισαγωγές αμερικανικού LNG από την Κίνα μοιάζουν να έχουν…
Σε ρότα αντίθετη από εκείνη που ακολουθείται τα τελευταία έτη, οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν στο επίκεντρό τους τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk…
Καθώς η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) παραμένει προαιρετική στην Ασία, οι αναλυτές της αγοράς «βλέπουν» προσεχώς πλεόνασμα προσφοράς SAF στην ασιατική αγορά. Συγκεκριμένα,…
Tο νεότευκτο Ro-Ro «Eco Napoli», το τελευταίο από μια σειρά 14 υβριδικών πλοίων, παρέλαβε στις 14 Μαρτίου ο ιταλικός όμιλος Grimaldi από τα ναυπηγεία…
Παρότι το γεωπολιτικό προσκήνιο παραμένει απρόβλεπτο και ευμετάβλητο, η αναμενόμενη σταδιακή άνοδος της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+ ωθεί τραπεζικούς κολοσσούς σε αναθεώρηση των…
Η παλιρροϊκή ενέργεια αποτελεί μία από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια των παλιρροιών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ