
Διαχειριστές πλοίων και επαγγελματίες του ναυτιλιακού κλάδου ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να κατανοήσουν τα αίτια των θανάτων ναυτικών και προσωπικού ξηράς σε κλειστούς χώρους πλοίων.
Η InterManager, το The Nautical Institute και το IMarEST συνεργάστηκαν προκειμένου να αποκτήσουν επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε κλειστούς χώρους στα πλοία. Στο πλαίσιο αυτό, από κοινού εκκίνησαν μια έρευνα στον κλάδο, η οποία έχει ως στόχο να συγκεντρώσει τα σχόλια όσων εργάζονται σε πλοία, ώστε να εμβαθύνουν στα αίτια των ατυχημάτων.
Η λεπτομερής διαδικτυακή έρευνα, η οποία μπορεί να συμπληρωθεί ανώνυμα, ζητά από τους ναυτικούς να προσδιορίσουν ποιες πτυχές της εισόδου σε κλειστούς χώρους ενέχουν κινδύνους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των ατυχημάτων σε κλειστούς χώρους πλοίων σε ετήσια βάση δεν έχει μειωθεί σημαντικά από το 1998, όταν η InterManager άρχισε να καταρτίζει στατιστικά στοιχεία. Τόσο το 2022 όσο και το 2023 καταγράφηκαν 14 ατυχήματα σε κλειστούς χώρους. Τα αρχικά στοιχεία για το 2024 δείχνουν ότι 11 καταγεγραμμένα ατυχήματα είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο οκτώ ναυτικών, αν και η καταγραφή συμβάντων είναι ως γνωστόν αργή και ετεροχρονισμένη. Για παράδειγμα, η InterManager σημειώνει ότι ένα ατύχημα που αναφέρθηκε στην ενότητα διερεύνησης ατυχημάτων του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους συνέβη στην πραγματικότητα το 2015!
Αναλύοντας τα στατιστικά στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, η InterManager σημειώνει ότι η πλειονότητα των ατυχημάτων σε κλειστούς χώρους αφορά σε αξιωματικούς ή λιμενεργάτες, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό περιστατικών λαμβάνει χώρα σε bulk carriers (41%) και δεξαμενόπλοια (23%).
Για την έρευνα έχουν συλλεχθεί μέχρι στιγμής πάνω από 5.000 απαντήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρότι το γεωπολιτικό προσκήνιο παραμένει απρόβλεπτο και ευμετάβλητο, η αναμενόμενη σταδιακή άνοδος της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+ ωθεί τραπεζικούς κολοσσούς σε αναθεώρηση των…
Η παλιρροϊκή ενέργεια αποτελεί μία από τις πλέον υποσχόμενες τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια των παλιρροιών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.…
Ο ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στη γεωπολιτική ισχύς της Ευρώπης παραμένει καθοριστικός, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ECSA European Shipowners. Ειδικότερα, επικαλούμενη…
Οι «αυστραλιανές» βλέψεις του νοτιοκορεατικού ναυπηγικού κολοσσού Hanwha Ocean καθίστανται εκ νέου εμφανείς. Η θυγατρική του ομίλου Hanwha, Hanwha Aerospace, απέκτησε μερίδιο 9,9% στα…
Η νέα γενιά πλοίων μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες χαμηλής πίεσης, ανοίγοντας τον δρόμο για αποδοτικότερη και οικονομικότερη μεταφορά του…
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές σε συνθήκες πλήρους ισχύος για τον κινητήρα X-DF-A της WinGD, έναν από τους πρώτους κινητήρες στον κόσμο που λειτουργεί…
Ακόμα ένα ρεκόρ κατέρριψε το παγκόσμιο εμπόριο το 2024, παρά τις όσες προκλήσεις αναδύονται ελέω των καταιγιστικών γεωπολιτικών εξελίξεων. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του…
Το International Chamber of Shipping (ICS) και το Comité Maritime International (CMI) εκκίνησαν μια επικαιροποιημένη καμπάνια με τον τίτλο «Promoting Maritime Treaty Ratification», επισημαίνοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ