
Το πρώτο στον κόσμο ρυμουλκό που συνδυάζει τεχνολογίες μπαταρίας και μεθανόλης πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η καρδιά αυτού του καινοτόμου σκάφους θα είναι ένα σύστημα μπαταριών 6 MWh της εταιρείας AYK Energy.
Η τεχνολογική βάση του ρυμουλκού είναι το πρωτοποριακό TRAnsverse σχέδιο της Svitzer, το οποίο επιτρέπει ιδιαίτερα αποτελεσματική λειτουργία συγκριτικά με συμβατικά ρυμουλκά που κινούνται αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η ενέργεια του σκάφους θα παρέχεται κατά κύριο λόγο από την μπαταρία 6 MWh, προσφέροντας μηδενικές εκπομπές άνθρακα στο μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων του ρυμουλκού. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι πάνω από το 90% των δραστηριοτήτων θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Η τεχνολογία αυτή ενισχύεται περαιτέρω από δύο κινητήρες μεθανόλης διπλού καυσίμου, οι οποίοι λειτουργούν ως εφεδρική λύση και εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αυτονομία σε απαιτητικές συνθήκες. Με ολική χωρητικότητα περίπου 806 τόνων, το προηγμένο αυτό σκάφος θα επιτυγχάνει ταχύτητες έως 14 κόμβων.
Η AYK Energy θα κατασκευάσει τη συγκεκριμένη μπαταρία στο υπερσύγχρονο αυτοματοποιημένο εργοστάσιό της, έκτασης 5.000 τ.μ., στη Zhuhai της Κίνας. Η κατασκευή του ρυμουλκού πραγματοποιείται από το τουρκικό ναυπηγείο Uzmar. Το ρυμουλκό προορίζεται να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο λιμάνι του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία και πρόκειται να εξυπηρετεί το 25% των επιχειρήσεων της Svitzer στο συγκεκριμένο λιμάνι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι το Ιράν θα καταστεί υπεύθυνο και θα βρεθεί μπροστά σε «ολέθριες» συνέπειες για οποιεσδήποτε περαιτέρω…
Τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου για το «Seadancer» της Thenamaris, το οποίο ναυπηγήθηκε από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd.…
Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) αναθεωρεί ελαφρώς προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη το 2025, επηρεασμένη από…
Μόνο μία δεξαμενή, που ήταν γεμάτη καύσιμα για αεριωθούμενα, υπέστη ζημιές μετά τη σύγκρουση ενός δεξαμενόπλοιου, που συνεργαζόταν με τον στρατό των ΗΠΑ, με…
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ