
Μόνο μία δεξαμενή, που ήταν γεμάτη καύσιμα για αεριωθούμενα, υπέστη ζημιές μετά τη σύγκρουση ενός δεξαμενόπλοιου, που συνεργαζόταν με τον στρατό των ΗΠΑ, με φορτηγό πλοίο ανοικτά των βορειοανατολικών ακτών της Αγγλίας, δήλωσε η αμερικανική εταιρία διοικητικής μέριμνας Crowley.
Το δεξαμενόπλοιο, το Stena Immaculate, που έχει ικανότητα μεταφοράς δεκάδων χιλιάδων τόνων καυσίμου για αεριωθούμενα, ήταν αγκυροβολημένο στις 10 Μαρτίου ανοικτά του Χάμπερσαϊντ όταν έπεσε πάνω του το μικρότερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Solong με αποτέλεσμα να ξεσπάσουν πυρκαγιές και εκρήξεις.
Η Crowley, που διαχειρίζεται το δεξαμενόπλοιο, ανέφερε σε ανακοίνωσε που εξέδωσε χθες, Κυριακή, πως μια τρίτη ομάδα επιχειρήσεων διάσωσης επιβεβαίωσε πως η ζημιά “περιορίστηκε σε μια δεξαμενή φορτίου που περιείχε καύσιμο Jet-A1 και μια δεξαμενή έρματος που περιείχε θαλασσινό νερό”. Ανέφερε πως στις 16 Μαρτίου το πλοίο μετέφερε 16 δεξαμενές.
Από τα 220.000 βαρέλια καυσίμου για αεριωθούμενα που μετέφερε το Stena Immaculate, ανέφερε η Crowley, 17.515 χάθηκαν λόγω της πρόσκρουσης και της πυρκαγιάς που μαινόταν για τρεις ημέρες.
Η εταιρία συνεχάρη επίσης το πλήρωμα για το ότι ενεργοποίησε το σύστημα πυρόσβεσης προτού εγκαταλείψει το σκάφος.
Ο Έρικ Χάνελ, διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρίας του Stena Immaculate, της Stena Bulk, είχε δηλώσει νωρίτερα στο Ρόιτερς πως δύο από 18 δεξαμενές καυσίμου είχαν υποστεί διαρροή, με ποσότητα καυσίμου που εκτιμάται στο 10% του φορτίου.
Ο Ρώσος πλοίαρχος του υπό πορτογαλική σημαία Solong, ο Βλαντίμιρ Μοτίν, εμφανίστηκε στο δικαστήριο του Χαλ προχθές, Σάββατο, μετά την απαγγελία κατηγοριών σε βάρος του για ανθρωποκτονία από βαριά αμέλεια λόγω του θανάτου του Φιλιππινέζου μέλους του πληρώματος του Solong Μαρκ Άντζελο Πέρνια.
Ο Μοτίν δεν υπέβαλε αίτημα να αφεθεί ελεύθερος με εγγύηση και παραμένει κρατούμενος μέχρι την εμφάνισή του σε δικαστήριο στο Λονδίνο στις 14 Απριλίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι το Ιράν θα καταστεί υπεύθυνο και θα βρεθεί μπροστά σε «ολέθριες» συνέπειες για οποιεσδήποτε περαιτέρω…
Τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου για το «Seadancer» της Thenamaris, το οποίο ναυπηγήθηκε από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd.…
Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) αναθεωρεί ελαφρώς προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη το 2025, επηρεασμένη από…
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ