
Νωχελική καταγράφεται, στην εκκίνηση του έτους, η δραστηριότητα στην πρωτογενή αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2025, οι παραγγελίες για νεότευκτα bulk carriers έχουν «κατρακυλήσει» στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων τριάντα ετών, σημειώνοντας ετήσια πτώση κατά 92%. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία.
Όπως επισημαίνει ο Filipe Gouveia, Shipping Analysis Manager της BIMCO, η αδύναμη ναυλαγορά, οι υψηλές τιμές των νεότευκτων πλοίων και οι αυξημένοι χρόνοι παράδοσης, σε συνδυασμό με τη γενικότερη αβεβαιότητα που πηγάζει από τις γεωπολιτικές ζυμώσεις σε διεθνές επίπεδο, έχουν αποθαρρύνει τις παραγγελίες.
Παρ’ όλα αυτά, το orderbook των bulk carriers ανέρχεται στο 10% του υπάρχοντος στόλου. Πρόκειται για επίπεδα που επαρκούν για την αντικατάσταση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων, εν μέσω σταθερής αγοράς. Ειδικότερα, το 34% του orderbook απαρτίζεται από Panamaxes, για τα οποία η αναλογία προς τον στόλο διαμορφώνεται στο 14%. Μέχρι στιγμής φέτος, οι παραγγελίες για Panamaxes έχουν μειωθεί κατά 83% σε ετήσια βάση, με την τάση αυτή πιθανότατα να συνεχιστεί, ελέω της νωχελικής ναυλαγοράς των τελευταίων οκτώ μηνών.
Από την άλλη πλευρά, τα Capesizes αντιπροσωπεύουν το 29% του orderbook των bulk carriers, με την αναλογία προς τον υπάρχοντα στόλο να ανέρχεται στο 8%. Ενώ οι παραγγελίες για αυτού του μεγέθους πλοία ενισχύθηκαν σημαντικά το 2024, το 2025 δεν έχει τοποθετηθεί προσώρας καμία παραγγελία.
Όσον αφορά το μέλλον, η ανάγκη ανανέωσης και η ενεργειακή μετάβαση του στόλου θα αποτελέσουν τις κινητήριες δυνάμεις των παραγγελιών, καθώς το outlook των bulk carriers παραμένει θολό. Τέλος, η ανακύκλωση παλαιότερων πλοίων αναμένεται να ενθαρρυνθεί μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένας Περουβιανός ψαράς που πέρασε 95 ημέρες χαμένος στον Ειρηνικό Ωκεανό, τρώγοντας κατσαρίδες, πουλιά και θαλάσσιες χελώνες για να επιβιώσει, επιστρέφει στην οικογένειά του.…
Την παραγγελία οκτώ επιπλέον νέων αεροσκαφών A321 neo ανακοίνωσε η Aegean επεκτείνοντας ξανά, για τρίτη φορά, την αρχική συμφωνία που έχει συνάψει με την…
Ανησυχίες που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό εγείρει η πρόταση της DP World Australia για την εξαγορά της Silk Logistics. Tο ανωτέρω υποστηρίζει η Australian…
Ο ενθουσιασμός των επενδυτών της Wall Street για την ανάπτυξη που θεωρούσαν ότι θα έφερνε στην αμερικανική οικονομία η δεύτερη προεδρική θητεία του Ντόναλντ…
Διακόσιους ογδόντα εργάτες από το Ουζμπεκιστάν θα «επιστρατεύσουν» τα ναυπηγεία στο Ουλσάν της Νότιας Κορέας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την έλλειψη εργατικού δυναμικού. H εν…
Πλεόνασμα προσφοράς στην αγορά πετρελαίου «βλέπει» το 2025 ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με στοιχεία μηνιαίας έκθεσης που δημοσίευσε πρόσφατα. Στο ίδιο μήκος…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανέλαβαν σήμερα το πρωί την ευθύνη για δεύτερη επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα εναντίον του αμερικανικού αεροπλανοφόρου USS Harry Truman,…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε πως δεν έχει πρόθεση να επιτρέψει εξαιρέσεις στους επιπρόσθετους τελωνειακούς δασμούς στον χάλυβα και στο αλουμίνιο που εισάγει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ