
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000 dwt. Η εγκατάσταση τεσσάρων ιστίων ύψους 22 μ. ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο EDR Antwerp Shipyard μέσα σε μόλις δύο ημέρες, χάρη στον αποτελεσματικό συντονισμό μεταξύ των ομάδων της Odfjell, της bound4blue και του ναυπηγείου.
Η απλοποιημένη σχεδίαση των eSAILs ήταν ένας βασικός παράγοντας για την επιλογή της Odfjell. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυτοματοποιημένη λειτουργία με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης, ενώ επιτρέπει την εγκατάσταση μη ATEX μονάδων, γεγονός που μειώνει το κόστος κεφαλαίου (CAPEX) και διευκολύνει την ενσωμάτωσή τους σε υπάρχοντα πλοία.
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή εγκατάσταση, εφαρμόστηκε μια προσέγγιση δύο σταδίων. Αρχικά, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης επιθεώρησης, τοποθετήθηκαν οι βάσεις των ιστίων, εξασφαλίζοντας ότι οι δομικές και ηλεκτρολογικές προετοιμασίες έγιναν χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία του πλοίου. Στη συνέχεια, τα eSAILs ανυψώθηκαν και εγκαταστάθηκαν πλήρως στο ναυπηγείο της Αμβέρσας.
Η επιλογή της τεχνολογίας έγινε μετά από διεξοδική μελέτη από το ερευνητικό ινστιτούτο RISE (πρώην SSPA), το οποίο αξιολόγησε διαφορετικές λύσεις πρόωσης από τον άνεμο. Τα eSAILs διακρίθηκαν χάρη στην υψηλή τους απόδοση, τη βιωσιμότητα της επένδυσης και τα κανονιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν.
Η απόσβεση της επένδυσης στα eSAILs εκτιμάται σε λιγότερο από πέντε χρόνια, γεγονός που καθιστά τη λύση αυτή βιώσιμη τόσο για νέα κατασκευαστικά έργα όσο και για τις μετασκευές. Η χρήση της τεχνολογίας eSAILs συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, καθώς εταιρείες όπως οι Amasus, Eastern Pacific Shipping και Louis Dreyfus Armateurs υιοθετούν παρόμοιες λύσεις. Παράλληλα, οι Maersk Tankers, Marflet Marine και Klaveness Combination Carriers έχουν εντάξει αντίστοιχα έργα στα βιβλία παραγγελιών τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ