
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000 dwt. Η εγκατάσταση τεσσάρων ιστίων ύψους 22 μ. ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο EDR Antwerp Shipyard μέσα σε μόλις δύο ημέρες, χάρη στον αποτελεσματικό συντονισμό μεταξύ των ομάδων της Odfjell, της bound4blue και του ναυπηγείου.
Η απλοποιημένη σχεδίαση των eSAILs ήταν ένας βασικός παράγοντας για την επιλογή της Odfjell. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυτοματοποιημένη λειτουργία με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης, ενώ επιτρέπει την εγκατάσταση μη ATEX μονάδων, γεγονός που μειώνει το κόστος κεφαλαίου (CAPEX) και διευκολύνει την ενσωμάτωσή τους σε υπάρχοντα πλοία.
Για να εξασφαλιστεί η ομαλή εγκατάσταση, εφαρμόστηκε μια προσέγγιση δύο σταδίων. Αρχικά, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης επιθεώρησης, τοποθετήθηκαν οι βάσεις των ιστίων, εξασφαλίζοντας ότι οι δομικές και ηλεκτρολογικές προετοιμασίες έγιναν χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία του πλοίου. Στη συνέχεια, τα eSAILs ανυψώθηκαν και εγκαταστάθηκαν πλήρως στο ναυπηγείο της Αμβέρσας.
Η επιλογή της τεχνολογίας έγινε μετά από διεξοδική μελέτη από το ερευνητικό ινστιτούτο RISE (πρώην SSPA), το οποίο αξιολόγησε διαφορετικές λύσεις πρόωσης από τον άνεμο. Τα eSAILs διακρίθηκαν χάρη στην υψηλή τους απόδοση, τη βιωσιμότητα της επένδυσης και τα κανονιστικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν.
Η απόσβεση της επένδυσης στα eSAILs εκτιμάται σε λιγότερο από πέντε χρόνια, γεγονός που καθιστά τη λύση αυτή βιώσιμη τόσο για νέα κατασκευαστικά έργα όσο και για τις μετασκευές. Η χρήση της τεχνολογίας eSAILs συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, καθώς εταιρείες όπως οι Amasus, Eastern Pacific Shipping και Louis Dreyfus Armateurs υιοθετούν παρόμοιες λύσεις. Παράλληλα, οι Maersk Tankers, Marflet Marine και Klaveness Combination Carriers έχουν εντάξει αντίστοιχα έργα στα βιβλία παραγγελιών τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι το Ιράν θα καταστεί υπεύθυνο και θα βρεθεί μπροστά σε «ολέθριες» συνέπειες για οποιεσδήποτε περαιτέρω…
Τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου για το «Seadancer» της Thenamaris, το οποίο ναυπηγήθηκε από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd.…
Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) αναθεωρεί ελαφρώς προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη το 2025, επηρεασμένη από…
Μόνο μία δεξαμενή, που ήταν γεμάτη καύσιμα για αεριωθούμενα, υπέστη ζημιές μετά τη σύγκρουση ενός δεξαμενόπλοιου, που συνεργαζόταν με τον στρατό των ΗΠΑ, με…
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ