
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη ναυτιλία.
Αυτό ήταν το μήνυμα του Christopher J. Wiernicki, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του αμερικανικού νηογνώμονα ABS, στο πλαίσιο της CERAWeek. «Το τέλος άνθρακα αποτελεί μπαλαντέρ. Όλα θα εξαρτηθούν από το πώς θα εφαρμοστεί και θα επιβληθεί. Υπάρχει ένα τεράστιο ερωτηματικό σχετικά με το αν αυτό θα αποδώσει στον κλάδο και υπάρχουν πολλά που πρέπει να αποφασιστούν» δήλωσε ο κ. Wiernicki.
Και συνέχισε: «Θα οριστεί το τέλος σε 18, 100 ή ακόμη και 150 δολάρια ανά τόνο; Σήμερα, απλώς δεν γνωρίζουμε, αλλά αυτό έχει σαφώς σημαντική επίδραση σε πλήθος παραγόντων: λειτουργική, επενδυτική και βιωσιμότητα των περιουσιακών στοιχείων. Με την έλλειψη ενός σαφούς παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δεν είναι περίεργο που οι πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί και ανήσυχοι, δεδομένου του υψηλού βαθμού αβεβαιότητας στην αγορά», δήλωσε ο κ. Wiernicki.
Ο επικεφαλής του ABS πρόσθεσε ακόμα ότι οι πλοιοκτήτες πορεύονται με τα όποια διαθέσιμα μέσα υπάρχουν στην αγορά, ενώ και τα συστήματα δέσμευσης άνθρακα αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Όπως ανέφερε, οι επενδύσεις στην ψηφιακή βελτιστοποίηση, οι τεχνολογίες αιολικής πρόωσης και η ενεργειακή αποδοτικότητα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο να καλύψουν το κενό εωσότου τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα καταστούν διαθέσιμα σε ευρεία κλίμακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Έτος-ορόσημο αναμένεται να αποτελέσει το 2025 για τις εισαγωγές LNG της Γηραιάς Ηπείρου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), οι εισαγωγές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ