
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη ναυτιλία.
Αυτό ήταν το μήνυμα του Christopher J. Wiernicki, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του αμερικανικού νηογνώμονα ABS, στο πλαίσιο της CERAWeek. «Το τέλος άνθρακα αποτελεί μπαλαντέρ. Όλα θα εξαρτηθούν από το πώς θα εφαρμοστεί και θα επιβληθεί. Υπάρχει ένα τεράστιο ερωτηματικό σχετικά με το αν αυτό θα αποδώσει στον κλάδο και υπάρχουν πολλά που πρέπει να αποφασιστούν» δήλωσε ο κ. Wiernicki.
Και συνέχισε: «Θα οριστεί το τέλος σε 18, 100 ή ακόμη και 150 δολάρια ανά τόνο; Σήμερα, απλώς δεν γνωρίζουμε, αλλά αυτό έχει σαφώς σημαντική επίδραση σε πλήθος παραγόντων: λειτουργική, επενδυτική και βιωσιμότητα των περιουσιακών στοιχείων. Με την έλλειψη ενός σαφούς παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δεν είναι περίεργο που οι πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί και ανήσυχοι, δεδομένου του υψηλού βαθμού αβεβαιότητας στην αγορά», δήλωσε ο κ. Wiernicki.
Ο επικεφαλής του ABS πρόσθεσε ακόμα ότι οι πλοιοκτήτες πορεύονται με τα όποια διαθέσιμα μέσα υπάρχουν στην αγορά, ενώ και τα συστήματα δέσμευσης άνθρακα αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος. Όπως ανέφερε, οι επενδύσεις στην ψηφιακή βελτιστοποίηση, οι τεχνολογίες αιολικής πρόωσης και η ενεργειακή αποδοτικότητα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο να καλύψουν το κενό εωσότου τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα καταστούν διαθέσιμα σε ευρεία κλίμακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι το Ιράν θα καταστεί υπεύθυνο και θα βρεθεί μπροστά σε «ολέθριες» συνέπειες για οποιεσδήποτε περαιτέρω…
Τελετή ονοματοδοσίας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου για το «Seadancer» της Thenamaris, το οποίο ναυπηγήθηκε από το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co., Ltd.…
Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) αναθεωρεί ελαφρώς προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη το 2025, επηρεασμένη από…
Μόνο μία δεξαμενή, που ήταν γεμάτη καύσιμα για αεριωθούμενα, υπέστη ζημιές μετά τη σύγκρουση ενός δεξαμενόπλοιου, που συνεργαζόταν με τον στρατό των ΗΠΑ, με…
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ