
Ολοκληρώθηκε νωρίτερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά η τελετή παράδοσης-παραλαβής των καθηκόντων του νέου υπουργού Βασίλη Κικίλια.
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι έχει απόλυτη επίγνωση των νέων του καθηκόντων και πρόσθεσε ότι δουλειά και προορισμός του είναι να γίνει η ζωή όλων καλύτερη. Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για «μεγάλες μάχες» που θα δοθούν το προσεχές διάστημα συμπληρώνοντας ότι «έχουμε μεγάλα σχέδια για το λιμάνι του Πειραιά».
Αναφορικά με τα πρώτα βήματα ως νέος ΥΝΑΝΠ υπογράμμισε ότι «θα υπηρετούμε τους πολίτες και τους ταξιδιώτες. Να μπορέσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό να διατηρηθούν ή ακόμα καλύτερα να μειωθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων». Σχολίασε δε ότι «βάλει «ασπίδα» προστασίας απέναντι σε αυτούς που προσπαθούν να πλήξουν το Λιμενικό Σώμα».
Για τη ναυτική εκπαίδευση, ο κ. Κικίλιας είπε ότι «θα πρέπει να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι. Από όποια σκοπιά και να το δεις κανείς, από τη σκοπιά των εργαζομένων, των εργοδοτών, από τη σκοπιά της ελληνικής Πολιτείας, μπορούμε να τα καταφέρουμε πολύ καλύτερα. Είναι ένα θέμα που δεν θα φύγει στο διηνεκές».
Νωρίτερα ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης είχε κάνει τον απολογισμό του για τη θητεία του στην Ακτή Βασιλειάδη.
O ίδιος έκανε λόγο για μια συγκινητική μέρα καθώς παραδίδει αυτό το υπουργείο σε άξια χέρια ενώ την ίδια στιγμή φεύγει από ένα υπουργείο που το ένιωσε ως οικογένειά του.
“Ουδείς αναντικατάστατος υπάρχει πάντα συνέχεια κυβέρνησης και κράτους” είπε ο κ. Στυλιανίδης ενώ αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία είπε ότι αποτελεί τη μεγάλη μας περηφάνια καθώς διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στους διεθνείς οργανισμούς.
“Η ποντοπόρος ναυτιλία είναι το πιο δυνατό χαρτί μας” πρόσθεσε ο ίδιος ενώ αναφέρθηκε σε μια σημαντική συμφωνία που κλείστηκε στα τέλη Νοεμβρίου με την ΕΕ .
Τόνισε επίσης ότι η Ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί πλέον στον ΙΜΟ ενώ η Ελλάδα κατάφερε και πήρε την πρώτη θέση σε αυτόν τον διεθνή ναυτιλιακό οργανισμό αποτελώντας πλέον τη γέφυρα συνομιλιών με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς αναφορικά με την απανθρακοποίηση και την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Αναφερόμενος στο θέμα της ασφάλειας είπε ότι αναλαμβάνοντας το Υπουργείο Ναυτιλίας τον Σεπτέμβριο του 2023 έθεσε ένα σαφές πλαίσιο πολιτικής: «Ασφάλεια-Εκσυγχρονισμός-Αναδιάρθρωση». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν οι στρατηγικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου τόνισε ο κ. Στυλιανίδης προσθέτοντας ότι ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των υπηρεσιών ήταν πρώτη προτεραιότητα.
Είπε επίσης ότι κεντρικός στόχος ήταν η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.
“Επιτρέψτε μου να τονίσω για ακόμα μια φορά ότι τα θέματα ασφάλειας, ειδικά στην ακτοπλοΐα, είναι μη διαπραγματεύσιμα και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής.”
Αναφέρθηκε επίσης στον εκσυγχρονισμό του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής έτσι ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες και πολυσύνθετες προκλήσεις στο Αιγαίο και αλλού.
“Τα τελευταία δύο χρόνια, με σκληρή δουλειά και διαπραγμάτευση, με μεθοδικότητα, πλάνο και συλλογική δουλειά εξασφαλίσαμε και αξιοποιήσαμε περίπου 1,7 δισ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια, συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ, για υλοποίηση σημαντικών έργων” τόνισε ο ίδιος .
Ο κ. Στυλιανίδης είπε εξάλλου ότι δόθηκε προτεραιότητα στην αναβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 215 εκατομμυρίων ευρώ μέσα από το ΕΣΠΑ για οχήματα, πλωτά μέσα και για συστήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας.
Παράλληλα, εξασφαλίστηκαν πάνω από 621 εκατομμύρια ευρώ από τα ΤΑΜΕΥ για νέο εξοπλισμό.
Ο υφυπουργός Στέφανος Γκίκας, επεσήμανε: «Κατά τη συνεργασία μου με τον κ. Στυλιανίδη αυτούς τους εννέα μήνες, εργαστήκαμε με κοινό όραμα και πετύχαμε σημαντικά βήματα για τη νησιωτική πολιτική. Μέσα από πρωτοβουλίες και δράσεις, ενισχύσαμε την καθημερινότητα των νησιωτών και τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Θέσαμε τις βάσεις για μια σύγχρονη, εξωστρεφή πολιτική που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής μας».
Περισσότερα σε λίγο…
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία αποθήκευσης συμπιεσμένου υδρογόνου της Provaris επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υδρογόνου σε αέρια μορφή, χωρίς την ανάγκη ακριβών και ενεργοβόρων διαδικασιών υγροποίησης…
Στη Μόσχα έλαβε χώρα πρόσφατα η πολυαναμενόμενη συνάντηση του Υπουργού Μεταφορών του Καζακστάν, Marat Karabayev, με τον Ρώσο ομόλογό του, Roman Starovoit, και τον…
Σε μια σημαντική πρωτοβουλία για τη βιώσιμη ναυτιλία, η Odfjell επέλεξε να εφαρμόσει την τεχνολογία eSAILs στο «Bow Olympus», ένα προηγμένο δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 49.000…
Ένα βήμα πιο κοντά στην επανεκκίνηση ενός μεγαλεπήβολου έργου LNG στη Μοζαμβίκη βρίσκεται η TotalEnergies, καθώς η γαλλική εταιρεία ενέργειας εξασφάλισε μια κρίσιμη έγκριση.…
H αβεβαιότητα αναφορικά με την κλίμακα και τη φύση της πρότασης του ΙΜΟ για ένα levy στις εκπομπές άνθρακα συγκρατεί χαμηλά τις επενδύσεις στη…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου της Nakilat, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης της στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Το πρώτο στον κόσμο ρυμουλκό που συνδυάζει τεχνολογίες μπαταρίας και μεθανόλης πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η καρδιά αυτού…
Ένας Περουβιανός ψαράς που πέρασε 95 ημέρες χαμένος στον Ειρηνικό Ωκεανό, τρώγοντας κατσαρίδες, πουλιά και θαλάσσιες χελώνες για να επιβιώσει, επιστρέφει στην οικογένειά του.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ