
Η spot ναυλαγορά των bulk carriers κατέγραψε σημάδια ανάκαμψης την περασμένη εβδομάδα, μετά τη σημαντική πτώση που σημειώθηκε τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
Ειδικότερα, η ανάκαμψη ήταν εμφανέστερη στα Capesizes, των οποίων οι αξίες έχουν παραμείνει σε υψηλά επίπεδα. Το κόστος παραγγελίας ενός Capesize σε κινεζικά ναυπηγεία ανέρχεται περί τα $75 εκατ., όπως καταδεικνύουν τα δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv. Τα επίπεδα αυτά είναι οριακά χαμηλότερα του μέσου όρου του 2025 ($75,2 εκατ.), όμως κατά 10% αυξημένα έναντι του μέσου όρου του 2024 ($73,2 εκατ.).
Η ισχύς των αξιών των Capesizes είναι εμφανής και στη second-hand αγορά. Το κόστος απόκτησης ενός πρόσφατα ναυπηγηθέντος (ή του οποίου η παράδοση αναμένεται σύντομα) Capesize ανέρχεται σε $75,6 εκατ., βάσει των δεδομένων της Xclusiv. Τα επίπεδα αυτά είναι οριακά αυξημένα έναντι του 2024 ($75,3 εκατ.). Αυξημένο, σε σύγκριση με πέρυσι, είναι και το κόστος απόκτησης ενός Capesize 5 ή 10 ετών.
Από την άλλη, για οποιοδήποτε άλλο μέγεθος bulk carrier, το κόστος απόκτησης βρίσκεται σε κατά περίπου 10-15% χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ