
Tη συμβολή της γερμανικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, παρά το εύφλεκτο γεωπολιτικό περιβάλλον, ανέδειξε η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) στην ετήσια συνέντευξη Τύπου. Δείγμα της σημασίας του θαλάσσιου εμπορίου για τη χώρα αποτελεί το γεγονός ότι το 62% των γερμανικών εξαγωγών και το 60% των εισαγωγών μεταφέρονται διά θαλάσσης.
Με περίπου 290 ναυτιλιακές εταιρείες να λειτουργούν, οι οποίες διαχειρίζονται 1.764 πλοία χωρητικότητας 47,4 εκατ. GT, η Γερμανία βρίσκεται έβδομη μεταξύ των κορυφαίων ναυτιλιακών κρατών.
Από την ετήσια συνέντευξη Τύπου των Γερμανών εφοπλιστών δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι διεθνείς γεωπολιτικές αναταραχές. Συγκεκριμένα, η VDR προειδοποιεί: «Οι αυξανόμενες τάσεις προστατευτισμού στην εμπορική πολιτική σε όλο τον κόσμο ασκούν επίσης πίεση στη γερμανική ναυτιλία. Οι υψηλότεροι δασμοί και τα περιοριστικά μέτρα οδηγούν σε κατακερματισμένες αλυσίδες εφοδιασμού και αύξηση του κόστους μεταφοράς». Παράλληλα, η VDR σχολιάζει τις πρόσφατες εμπορικές πολιτικές, που «αυξάνουν την αβεβαιότητα για τον γερμανικό και παγκόσμιο στόλο». «Ως κορυφαία εξαγωγική χώρα και χώρα με λίγους φυσικούς πόρους, εξαρτόμαστε από ασφαλείς και ελεύθερες εμπορικές και θαλάσσιες οδούς. Χρειαζόμαστε μια συνεπή εθνική στρατηγική για τη θαλάσσια ασφάλεια, ενισχυμένη ναυτική παρουσία και εντατικότερη συνεργασία μεταξύ των αρχών ασφαλείας και του εμπορικού στόλου», προειδοποιεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της VDR, Martin Kröger.
Τέλος, τα στοιχεία της VDR επιβεβαιώνουν την κυριαρχία της περίκλειστης Ελβετίας στα containerships, σε όρους χωρητικότητας. Συγκεκριμένα, η Ελβετία βρίσκεται στην κορυφή (34,7 εκατ. GT), η Κίνα ακολουθεί στη δεύτερη θέση (31 εκατ. GT) και η Γερμανία είναι στην τρίτη θέση (30,2 εκατ. GT). Αναμφισβήτητα, πάντως, η κυριαρχία της Ελβετίας στα κουτιά έγκειται στην πρωτοκαθεδρία της MSC στη διαχείριση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Δένδιας και το Γάλλος υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων Σεμπαστιάν Λεκορνί πραγματοποίησαν, σήμερα το απόγευμα, Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου, επίσκεψη στη…
H PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), θυγατρική εταιρεία της COSCO SHIPPING Ports Ltd παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για στήριξη της τοπικής κοινωνίας, προχώρησε…
A highly productive and insightful technical meeting was recently held in the Athens Marriott, bringing together Hyundai Electric and Oceanking to showcase Hyundai Electric’s…
Ο Πρόεδρος και CEO της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας και Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων συμμετείχε στο πάνελ «Defence Strategy and Security Challenges in Greece»,…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα κλιμακώνεται, η Ουάσινγκτον προετοιμάζει νέες στρατηγικές κινήσεις στη γεωπολιτική «σκακιέρα» με φόντο τα ορυκτά. Συγκεκριμένα,…
Οι ΗΠΑ διαδραματίζουν πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά δεξαμενόπλοιων, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα δεδομένα της VesselsValue για τα κορυφαία routes των MR tankers…
Σε περιβάλλον διεθνούς αναταραχής λόγω του εμπορικού πολέμου που έχουν πυροδοτήσει οι δασμοί του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, η ΕΚΤ καλείται να λάβει αποφάσεις…
Η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση και οι τεχνολογίες cloud συνδυάζονται σε μια καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα, το Geomatics της Kongsberg Discovery. Πρόκειται για ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ