
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων αναγνωρίζουν ότι διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά ευρήματα της τελευταίας έρευνας που διεξήγαγε η Thetius σε συνεργασία με την CyberOwl και την HFW.
Είναι αλήθεια ότι η έκθεση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις κυβερνοεπιθέσεις αυξάνεται ραγδαία. Οι «κυβερνοεγκληματίες» έχουν εξελιχθεί σε οργανωμένες ομάδες με οικονομικά κίνητρα, οι οποίες αξιοποιούν τυχόν τρωτά σημεία στα ηλεκτρονικά συστήματα των ναυτιλιακών εταιρειών, αποκομίζοντας σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Και ενώ η κυβερνοασφάλεια αποτελεί πρόκληση τη σημερινή εποχή, ένας σημαντικός αριθμός stakeholders της ναυτιλίας παραμένουν αβέβαιοι αναφορικά με τα εφαλτήρια ασφάλειας έναντι επιθέσεων.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το 55% των συμμετεχόντων πλοιοκτητών θεωρούν ότι ο οργανισμός τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας, ενώ το 36% τη θεωρεί απόλυτη προτεραιότητα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους ναυλωτές είναι 67% και 17%, ενώ για τα ναυπηγεία είναι 33% και 56%. Παράλληλα, το 7% των συμμετεχόντων παραδέχτηκαν ότι αναγκάστηκαν να πληρώσουν λύτρα μετά από κυβερνοεπίθεση, με το μέσο κόστος αυτών να μην ξεπερνά τα $100.000.
Αναφορικά με τα πληρώματα που συμμετείχαν στην έρευνα, το 93% δηλώνει απροετοίμαστο για την αντιμετώπιση κυβερνοεπιθέσεων, ενώ το 70% θεωρεί ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στην εκπαίδευση με ασκήσεις.
Η έκθεση βασίστηκε σε συνδυασμό πρωτογενούς έρευνας, συμπεριλαμβανομένων συνεντεύξεων και έρευνας μεταξύ των stakeholders του κλάδου, καθώς και δευτερογενών πηγών, συμπεριλαμβανομένων ακαδημαϊκών ερευνών, περιοδικών και δημοσιευμένης αρθρογραφίας. Πραγματοποιήθηκαν 14 συνεντεύξεις με stakeholders του κλάδου ‒ μεταξύ άλλων, πλοιοκτήτες, διαχειριστές και εμπειρογνώμονες σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Η έρευνα έλαβε 142 απαντήσεις.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Εν μέσω θετικών προοπτικών για τη ζήτηση υποδομών ενέργειας, η εταιρεία κατασκευής δεξαμενών αποθήκευσης Vopak προχώρησε πρόσφατα σε αύξηση των επενδυτικών της στόχων. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ