
Ορόσημο για την οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο της Σαουδικής Αραβίας αποτέλεσαν τα αποκαλυπτήρια του τερματικού σταθμού South Container Terminal στο λιμάνι της Τζέντα, την Παρασκευή 7 Μαρτίου, από την DP World και την Αρχή Λιμένων της Σαουδικής Αραβίας (Mawani).
Έπειτα από ένα τριετές πρόγραμμα επέκτασης και αναβάθμισης, ο South Container Terminal έχει πλέον μετατραπεί σε έναν από τους πιο προηγμένους και βιώσιμους τερματικούς της Μέσης Ανατολής. Η χωρητικότητά του αυξήθηκε από τα 1,8 εκατ. TEUs στα 4 εκατ. TEUs, ενώ στο κάδρο βρίσκεται μία επιπλέον επέκταση, που θα διαμορφώσει τη χωρητικότητα στα 5 εκατ. TEUs. Επίσης, η χωρητικότητά του για εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία αυξήθηκε από 1.200 TEUs σε 2.340 TEUs.
Πλέον ο τερματικός σταθμός διαθέτει αποβάθρα συνολικού μήκους 2.150 μ., καθώς και αποβάθρα βαθέων υδάτων με βάθος 18 μ. Επίσης, διαθέτει 22 γερανούς, καθώς εξοπλίστηκε με νέα αυτοματοποιημένη και ηλεκτροκίνητη ανωδομή.
Παράλληλα, η DP World αναπτύσσει δίπλα στον τερματικό σταθμό το εμπορευματικό κέντρο Jeddah Logistics Park, συνολικής έκτασης 415.000 τ.μ. Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το β΄ τρίμηνο του 2026, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της Τζέντα ως βασικού εμπορικού κόμβου.
Σημειώνεται ότι το κολοσσιαίο αυτό έργο επέκτασης του South Container Terminal εντάσσεται στο πρόγραμμα επέκτασης και ανάπτυξης της DP World, το ύψος του οποίου ανέρχεται στα $800 δισ. Τέλος, ο εκσυγχρονισμένος τερματικός θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητα της Σαουδικής Αραβίας και τη θέση της χώρας ως εμπορικού κόμβου διεθνούς εμβέλειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ