
Το ενεργειακό «όνειρο» της Νιγηρίας βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο μεγαλεπήβολο διυλιστήριο Dangote, το οποίο, έπειτα από πληθώρα σκοπέλων, βρίσκεται κοντά στην επίτευξη πλήρους λειτουργίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, το διυλιστήριο Dangote ‒παραγωγικής ικανότητας 650.000 βαρελιών πετρελαίου ημερησίως‒ άγγιξε το 85% της πλήρους παραγωγής του και ενδέχεται να φτάσει το 100% εντός των επόμενων 30 ημερών.
Σύμφωνα με αρκετές πηγές, υπογραμμίζει η Gibson, η μέγιστη παραγωγική ικανότητα βενζίνης του Dangote υπολογίζεται μεταξύ των 300.000 και των 365.000 βαρελιών ημερησίως. Ακόμα, το διυλιστήριο είναι σε θέση να παράγει ημερησίως περίπου 250.000 βαρέλια ντίζελ και 50.000 βαρέλια κηροζίνης.
Στο πλαίσιο αυτό, το γεγονός ότι οι εισαγωγές πετρελαιοειδών της Νιγηρίας έχουν μειωθεί δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη. Ωστόσο, επί του παρόντος, οι εισαγωγές συνεχίζονται, ενώ δεν έχει καταγραφεί κάποια ουσιαστική μεταβολή στις εξαγωγές αργού της χώρας.
Πάντως, δεδομένου του ότι η Νιγηρία επανεκκινεί και λοιπά projects διύλισης πετρελαίου αλλά και του ότι το διυλιστήριο Dangote ανεβάζει ρυθμούς, περαιτέρω μείωση των εισαγωγών πετρελαιοειδών και εξαγωγών αργού πετρελαίου φαντάζει επόμενη.
Η εξέλιξη αυτή σαφώς θα έχει αντίκτυπο στα routes των δεξαμενόπλοιων. Επί του παρόντος, βάσει της Gibson, ο αντίκτυπος είναι εμφανέστερος στα product tankers, και δη στα LR1s που αναχωρούν από την Ευρώπη με προορισμό τη Νιγηρία. Από την άλλη, το ποσοστό των MR tankers δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Τις τροποποιήσεις-ορόσημο της MLC, οι οποίες εγκρίθηκαν μετά από εκτενείς διαπραγματεύσεις στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) στη Γενεύη, χαιρέτισε το ICS. Στο…
Ψηλά στην ατζέντα της Σεούλ φαίνεται να βρίσκεται η τόνωση της εγχώριας βιομηχανίας ημιαγωγών, καθώς η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας προανήγγειλε μέτρα στήριξης και…
Έπειτα από μία εβδομάδα σκληρών διαπραγματεύσεων, οι εργασίες της MEPC 83 τελεσφόρησαν, με τα κράτη-μέλη του IMO να συμφωνούν σε ορισμένα μεσοπρόθεσμα μέτρα για…
Τον στόλο της συνεχίζει να επεκτείνει η Odfjell, η οποία πρόσφατα παρέλαβε δύο εξειδικευμένα chemical tankers. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση, η εταιρεία παρέλαβε…
Εν μέσω όξυνσης του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, το Πεκίνο ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να αναστείλουν τις παραλαβές αεροσκαφών από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ