
Το ενεργειακό «όνειρο» της Νιγηρίας βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στο μεγαλεπήβολο διυλιστήριο Dangote, το οποίο, έπειτα από πληθώρα σκοπέλων, βρίσκεται κοντά στην επίτευξη πλήρους λειτουργίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Gibson, το διυλιστήριο Dangote ‒παραγωγικής ικανότητας 650.000 βαρελιών πετρελαίου ημερησίως‒ άγγιξε το 85% της πλήρους παραγωγής του και ενδέχεται να φτάσει το 100% εντός των επόμενων 30 ημερών.
Σύμφωνα με αρκετές πηγές, υπογραμμίζει η Gibson, η μέγιστη παραγωγική ικανότητα βενζίνης του Dangote υπολογίζεται μεταξύ των 300.000 και των 365.000 βαρελιών ημερησίως. Ακόμα, το διυλιστήριο είναι σε θέση να παράγει ημερησίως περίπου 250.000 βαρέλια ντίζελ και 50.000 βαρέλια κηροζίνης.
Στο πλαίσιο αυτό, το γεγονός ότι οι εισαγωγές πετρελαιοειδών της Νιγηρίας έχουν μειωθεί δεν προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη. Ωστόσο, επί του παρόντος, οι εισαγωγές συνεχίζονται, ενώ δεν έχει καταγραφεί κάποια ουσιαστική μεταβολή στις εξαγωγές αργού της χώρας.
Πάντως, δεδομένου του ότι η Νιγηρία επανεκκινεί και λοιπά projects διύλισης πετρελαίου αλλά και του ότι το διυλιστήριο Dangote ανεβάζει ρυθμούς, περαιτέρω μείωση των εισαγωγών πετρελαιοειδών και εξαγωγών αργού πετρελαίου φαντάζει επόμενη.
Η εξέλιξη αυτή σαφώς θα έχει αντίκτυπο στα routes των δεξαμενόπλοιων. Επί του παρόντος, βάσει της Gibson, ο αντίκτυπος είναι εμφανέστερος στα product tankers, και δη στα LR1s που αναχωρούν από την Ευρώπη με προορισμό τη Νιγηρία. Από την άλλη, το ποσοστό των MR tankers δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ