
Το μέλλον της ναυτιλίας διαμορφώνεται μέσα από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, με την Kongsberg Maritime να αναλαμβάνει την πρωτοποριακή μετατροπή του «MF Hamlet» σε ένα πλήρως ηλεκτρικό, μηδενικών εκπομπών πλοίο. Η τεχνολογία αιχμής που εφαρμόζεται περιλαμβάνει κινητήρες μόνιμου μαγνήτη (PM), συστήματα αποθήκευσης ενέργειας υψηλής απόδοσης, αυτόματη διαχείριση ισχύος και συστήματα αυτοματοποιημένης ναυσιπλοΐας.
Η Kongsberg Maritime θα πραγματοποιήσει ριζική αναβάθμιση του συστήματος πρόωσης του «MF Hamlet». Οι τέσσερις αζιμουθιακοί προωθητήρες (Azimuth Thrusters) τύπου US 3001 Controllable Pitch θα τροποποιηθούν ώστε να διαθέτουν διπλή είσοδο ισχύος. Η κύρια είσοδος θα τροφοδοτείται από τους νέους ηλεκτρικούς κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ενώ η δευτερεύουσα θα παραμένει συνδεδεμένη με τους υφιστάμενους κινητήρες ντίζελ ως εφεδρική λύση. Καθένας από τους νέους ηλεκτρικούς κινητήρες διαθέτει ισχύ 1.530 kW, προσφέροντας αποδοτικότητα, αθόρυβη λειτουργία και μηδενικές εκπομπές κατά την κανονική λειτουργία του πλοίου.
Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, που προμηθεύεται από την Echandia, θα παρέχει την απαιτούμενη ισχύ για την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία του πλοίου, αξιοποιώντας τη φόρτιση υψηλής τάσης (10,6 MW / 10,4 kV) από τη στεριά. Ο χρόνος φόρτισης περιορίζεται μόλις στα 8-12 λεπτά μέσω των υπαρχόντων σταθμών φόρτισης. Έτσι, το ferry θα διατηρήσει τη συνεχή ροή δρομολογίων στην πολυσύχναστη γραμμή Helsingør (Δανία)-Helsingborg (Σουηδία).
Πέρα από την ηλεκτροκίνηση, η Kongsberg Maritime θα προμηθεύσει ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης της ισχύος. Ο υπάρχων αυτοματισμός K-Chief 600 θα αναβαθμιστεί στο νεότερο K-Chief σύστημα, ενσωματώνοντας Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας (EMS) για τον βέλτιστο συντονισμό των ηλεκτρικών φορτίων και της κατανάλωσης ενέργειας. Επίσης, το σύστημα ελέγχου Mcon θα εγκατασταθεί με νέες εργονομικές κονσόλες ελέγχου στις δύο γέφυρες, βελτιώνοντας την ακρίβεια και την άνεση των χειριστών. Επιπλέον, το ferry θα είναι έτοιμο για την εγκατάσταση των συστημάτων Auto-Crossing και Auto-Docking της Kongsberg Maritime, τα οποία επιτρέπουν αυτόματους ελιγμούς κατά τον ελλιμενισμό.
Οι εργασίες μετασκευής αναμένεται να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2025 στα ναυπηγεία Oresund Drydocks. Το τελικό στάδιο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μετά την καλοκαιρινή περίοδο λειτουργίας του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ