
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός πόλης είναι πολύ φθηνότερη σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος που χρειάζεται ένα συμβατικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υγρά καύσιμα, εντούτοις η έλλειψη ταχυφορτιστών δεν βοηθάει την ανάπτυξή της. Αυτό αναφέρει ένα νέο έγγραφο του Κοινωνικού Ιδρύματος Αγοράς (SMF) που επισημαίνει το πρόβλημα, θεωρώντας παράλληλα ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να μειωθούν.
Οι κατασκευαστές καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, παρά το περίπλοκο και δαπανηρό πλαίσιο κατασκευής στην Ευρώπη. Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 370 μοντέλα ηλεκτρικών στην αγορά. Όμως, η απαιτούμενη εγκατάσταση δημόσιων σημείων φόρτισης δεν ταιριάζει με τον ρυθμό χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων, υπονομεύοντας την πρόοδο της ηλεκτροκίνησης. Συνολικά χρειάζονται 1,2 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030 σε όλη την Ευρώπη. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι κάθε χρόνο θα πρέπει να μπαίνουν 210.000 νέα σημεία φόρτισης.
Η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης είναι ένα από τα μέτρα που πρέπει να συμπεριλάβουν τα κράτη μέλη στα σχέδιά τους, ενώ οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης, αλλά και στην επέκταση των κυβερνητικών προγραμμάτων που καθιστούν τα EV πιο προσιτά. Όπως προσδιορίζει το έγγραφο SMF, οι εταιρείες μίσθωσης μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης, συμβάλλοντας στην ελάφρυνση του αρχικού κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων.
Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι εταιρείες μίσθωσης δεν αποτελούν πανάκεια. Ο αντίκτυπος και η αποτελεσματικότητά τους δεν πρέπει να υπερεκτιμώνται, καθώς αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Απαιτείται μια ευρύτερη, πιο ολοκληρωμένη στρατηγική για τη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αυτή η στρατηγική θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα συνδυασμό κινήτρων, ανάπτυξης υποδομών και μέτρων ώστε για να διασφαλιστεί η διάδοση της ηλεκτροκίνησης και κατ’ επέκταση η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Το μέλλον της ναυτιλίας διαμορφώνεται μέσα από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, με την Kongsberg Maritime να αναλαμβάνει την πρωτοποριακή μετατροπή του «MF Hamlet» σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ