
Tα πάνω κάτω στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να φέρει η πρόταση του U.S. Trade Representative (USTR) για την επιβολή λιμενικών τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης.
Σύμφωνα με αναλυτές και κύκλους της αγοράς, εφόσον η πρόταση εγκριθεί από τον Αμερικανό Πρόεδρο, θα επιφέρει αύξηση του κόστους μεταφοράς και αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ποιος όμως θα είναι ο αντίκτυπος για την ελληνική ναυτιλία από τις αμερικανικές προθέσεις; Η ανάλυση του ελληνόκτητου στόλου και του orderbook αποκαλύπτει μια αυξανόμενη έκθεση στην κινεζική ναυπηγική βιομηχανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 43% του υπάρχοντος στόλου των bulk carriers και general cargo έχει κατασκευαστεί στην Κίνα. Την ίδια ώρα, από τα 168 υπό παραγγελία bulk carriers, τα 135 χτίζονται σε κινεζικά ναυπηγεία.
Παρόμοια είναι η τάση και στα δεξαμενόπλοια, αν και τα ποσοστά «εξάρτησης» από την Κίνα είναι μικρότερα. Συγκεκριμένα, το 26% του ελληνόκτητου στόλου δεξαμενόπλοιων ναυπηγείται σε κινεζικά ναυπηγεία. Το orberbook υπογραμμίζει περαιτέρω την επιρροή της Κίνας, καθώς 216 από τα 288 δεξαμενόπλοια που έχουν παραγγελθεί ναυπηγούνται στην Κίνα. Ο στόλος των containerships επιδεικνύει την πιο έντονη εξάρτηση από την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, καθώς τα 46 containerships που βρίσκονται υπό παραγγελία κατασκευάζονται ή θα κατασκευαστούν στην Κίνα.
Tέλος, από τα 100 υγραεριοφόρα που ναυπηγούν οι Έλληνες, μόλις επτά θα κατασκευαστούν στην Κίνα, δείγμα ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν προτιμούν τα κινεζικά ναυπηγεία γι’ αυτόν τον εξειδικευμένο τομέα, ενδεχομένως λόγω τεχνολογικών απαιτήσεων.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 10th March 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Το μέλλον της ναυτιλίας διαμορφώνεται μέσα από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, με την Kongsberg Maritime να αναλαμβάνει την πρωτοποριακή μετατροπή του «MF Hamlet» σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ