
Μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεί η έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός πλοίου ανεφοδιασμού (bunkering vessel) που χρησιμοποιεί ως καύσιμο την ίδια την αμμωνία που μεταφέρει.
Το πλοίο αυτό είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) με τη Seatrium και την LMG Marin (θυγατρική της Seatrium), που παρέχουν την τεχνογνωσία. Οι κινητήρες διπλού καυσίμου από την IHI Power Systems επιτρέπουν σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG). Η αποτελεσματικότητα αυτών των κινητήρων έχει ήδη επιβεβαιωθεί μέσω της εγκατάστασής τους στο ρυμουλκό «Sakigake». Επιπλέον, το πλοίο ενσωματώνει έναν καινοτόμο βραχίονα ανεφοδιασμού (bunkering boom) που αναπτύχθηκε από την TB Global Technologies. Ακόμα, περιλαμβάνει το σύστημα High Speed Ammonia Purging Emergency Release System (ERS), το οποίο επιτρέπει την ασφαλή και άμεση αποσύνδεση μεταξύ πλοίων που εμπλέκονται στη διαδικασία ανεφοδιασμού.
Εξίσου σημαντική ήταν η διεξαγωγή της Μελέτης Αναγνώρισης Κινδύνων (HAZID) που διεξήχθη από την LMG Marin για την επικύρωση του σχεδιασμού. Τα αποτελέσματα των μελετών εξασφάλισαν ότι η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πληροί τις διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές ασφαλείας που εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας 109 (MSC 109) τον Δεκέμβριο του 2024.
Ο σχεδιασμός του πλοίου θα αξιολογηθεί από την Αρχή Θαλάσσιων Υποθέσεων και Λιμένων της Σιγκαπούρης (MPA), με στόχο να αποτελέσει το πρώτο πλήρως λειτουργικό πλοίο ανεφοδιασμού αμμωνίας. Η διαδικασία αυτή πρόκειται να επιταχύνει την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα δεξαμενόπλοιο και ένα φορτηγό πλοίο καίγονται μετά από σύγκρουση στη Βόρεια Θάλασσα στα ανοικτά των ακτών του Λίνκολνσαϊρ, ανακοίνωσε η RNLI. Υπήρξαν αναφορές…
Τελευταία Ενημέρωση: 10/03 – 16.05 Ένα δεξαμενόπλοιο και ένα φορτηγό πλοίο συγκρούστηκαν στα ανοικτά των βρετανικών ακτών του Γιορκσάιρ, (βόρεια Αγγλία), στη Βόρεια Θάλασσα,…
Περισσότερους από 510.000 επιβάτες επηρεάζει η σημερινή 24ωρη απεργία σε τουλάχιστον δέκα αεροδρόμια, η οποία άρχισε ήδη τα μεσάνυχτα. Περισσότερες από 3.400 πτήσεις αναμένεται…
Η μεγαλύτερη πρόκληση στην ανάπτυξη της πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία δεν είναι τόσο η τεχνολογία όσο η απλοποίηση των περίπλοκων και κοστοβόρων διαδικασιών αδειοδότησης.…
Οριακή επιβράδυνση σημειώθηκε τον Φεβρουάριο εφέτος στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,5%, από 2,7% τον Ιανουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 2,9% τον…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ηγέτης στον τομέα του βιομηχανικού αυτοματισμού και των ναυτιλιακών τεχνολογιών, ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη Χρυσή Χορηγία της…
Παραγγελίες για 184 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers τοποθετήθηκαν τους πρώτους δύο μήνες του 2025, με την ακτινογραφία ανά τύπο πλοίου να…
Η πρώτη δοκιμαστική σύνδεση του Υποσταθμού υψηλής τάσης Δαμάστας με το ηλεκτρικό σύστημα της Κρήτης, που αποτελεί σημαντικό βήμα για τη λειτουργία της διασύνδεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ