
Σε σημαντικές πρωτοβουλίες, με αφορμή τις συλλήψεις Πλοιάρχων Ακτοπλοϊκών Πλοίων το περασμένο καλοκαίρι, προχώρησε η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.
Στον απόηχο των κινήσεων αυτών έχει δρομολογηθεί νέα Εγκύκλιος του Αρείου Πάγου αναφορικά με τους κανόνες και τα όρια εντός των οποίων θα πρέπει να ενεργούν οι αρμόδιοι Εισαγγελείς Πρωτοδικών και τα αρμόδια Λιμενικά Όργανα ως προς την εφαρμογή ή μη της αυτόφωρης διαδικασίας για τους Πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας.
Παρακάτω ολόκληρη η ανακοίνωση της ΠΕΠΕΝ:
«Κατά την προηγούμενη καλοκαιρινή περίοδο η Κοινή Γνώμη έγινε μάρτυρας πολλαπλών συλλήψεων Πλοιάρχων Ακτοπλοϊκών Πλοίων κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, ακόμα και για ζητήματα που δεν είχαν την ευθύνη. Η ταλαιπωρία των συναδέλφων με ότι συνεπάγεται η άκριτη εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας σε βάρος τους, καταδικάστηκε επανειλημμένα από την Ένωσή μας. Δεν αρκεστήκαμε όμως στις έντονες διαμαρτυρίες. Η Διοίκηση της ΠΕΠΕΝ έχοντας και την στήριξη του Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ Cpt. Μανώλη Τσικαλάκη ανέλαβε δράσεις, για να μπει φραγμός στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση. Στο πλαίσιο αυτό ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ Cpt. Παναγιώτης Γιγής ζήτησε και συναντήθηκε από τον περασμένο Σεπτέμβριο τρεις φορές με τον Υπουργό ΥΝΑΝΠ κ. Χρήστο Στυλιανίδη για το θέμα αυτό. Οι συζητήσεις έγιναν σε εποικοδομητικό κλίμα. Ο Υπουργός κατανόησε το μέγεθος του προβλήματος και οτι απαιτείται η επίλυσή του. Κατόπιν τούτου ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ συναντήθηκε και συζήτησε επανειλημμένα με τον Α’ Υπαρχηγό Λ.Σ. Αντιναύαρχο Δρόσο Ρεϊζη και τον Διευθυντή της ΔΝΕΡ Πλοίαρχο Λ.Σ. Αντώνιο Δουμάνη, οι οποίοι επίσης προσέγγισαν θετικά το ζήτημα. Συναντήθηκε και με τον αρμόδιο κ. Εισαγγελέα που υπηρετεί στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, στον οποίον επίσης εξέθεσε το σχετικό ζήτημα.
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ ζήτησε και συναντήθηκε με την Αξιότιμη κυρία Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Κατά την συνάντηση αυτή και κατά τη συζήτηση που διενεργήθηκε, εξέθεσε το μέγεθος του προβλήματος, ανέδειξε με έγγραφα στοιχεία και με το υπόμνημα που κατέθεσε, το ζήτημα που αφορά στους συναδέλφους Πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και ζήτησε την συνδρομή της για την επίλυσή του. Οι θέσεις και οι προβληματισμοί που εκφράσαμε, αξιολογήθηκαν θετικά και ήδη εκδόθηκε η με αριθμό 4/4-3-2025 Εγκύκλιος από την αρμόδια κυρία Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, με την οποία περιγράφονται οι Κανόνες και τα όρια εντός των οποίων θα πρέπει να ενεργούν οι αρμόδιοι Εισαγγελείς Πρωτοδικών και τα αρμόδια Λιμενικά Όργανα ως προς την εφαρμογή ή μη της αυτόφωρης διαδικασίας για τους Πλοιάρχους της Ακτοπλοΐας.
Η Ένωσή μας χαιρετίζει την εξέλιξη αυτή και ευχαριστεί όσους συνέβαλαν στη θετική έκβαση.
Προσβλέπουμε στην εφαρμογή της Εγκυκλίου αυτής από όλους»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος Πεκίνου-Ουάσιγκτον κλιμακώνεται, με νέους ανταποδοτικούς δασμούς να τίθενται σε ισχύ εκατέρωθεν, οι κινεζικές εισαγωγές φαίνεται πως επιβραδύνονται. Ειδικότερα, η Κίνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ